محب علی؛ استاد برجسته نقاشی کشور:

جدیت و استمرار هنرمندان، راهگشای آینده هنری آن ها

استاد برجسته نقاشی کشور و استاد کارگروه نقاشی بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان،جدیت و استمرار هنرمندان در رشته مورد نظرشان را راهگشای آینده هنری آن ها دانست.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۸۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهرداد محب علی در خصوص برگزاری کارگاه های عملی پیرامون این جشنواره، بیان کرد: مهمترین هدف از این کارگاه‌ها آشناسازی هنرمندان جوان با هم رشته های هم سن خود و همچنین چگونگی اشتراک گذاری تجارب آن ها با یکدیگر است که تا به امروز این تشریک مساعی به خوبی پیش رفته است و ما شاهد مشارکت بینظیر جوانان با یکدیگر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: قطعا جوانان از ظرفیت های بالایی در حوزه هنری برخوردارند اما باید با جدیت و استمرار بیشتر راه گشای آینده خود باشند. ما در تلاشیم تا در طول این سه روز با تقویت نقاط قوت هنرمندان و رفع نقاط ضعف آن ها زمینه مناسبی را برای خلق آثاری منحصربفرد ایجاد کنیم.

محب علی با اشاره به اینکه موضوعیت نقاشی هنرمندان این دوره از جشنواره حول محور انسان معاصر و روایت لحظه ها خواهد بود، ادامه داد: با بررسی آثار ارسالی شرکت کنندگان این جشنواره به نکته ای قابل توجه رسیدیم که آن، فردیت گرایی جوانان در آثارشان بود، معمولا جوانان در این سنین علیرغم علاقه به حضور در جمع، گرایش به تنهایی و فردگرایی دارند که این موضوع به وفور در آثارشان دیده می شد، از این رو برای اینکه موضوع خاصی را به هنرمندان تحمیل نکنیم، تنها با قرار دادن محوری مشخص در موضوع آثار خواستار بیان افکار درونی جوانان نسبت به پیرامونشان شدیم.

استاد برجسته نقاشی کشور در پایان، صمیمیت و تشریک مساعی هنرمندان و همچنین تیم اجرایی این جشنواره را یکی از مهم ترین ویژگی های این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان دانست و این ویژگی را تسهیل گر روند برگزاری جشنواره عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها