معاون امدادونجات هلال احمرآذربایجان شرقی اعلام کرد

انجام 631عملیات امدادی در 5 ماه گذشته و نجات 539 تن از آسیب دیدگان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای این جمعیت 631 فقره عملیات امدادی انجام داده و به 539 تن از مصدومان حوادث امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۹۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، مثنی حیاتی اظهار داشت: نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بعد از اتمام طرح نوروزی این تعداد عملیات را انجام داده و به مصدومان حوادث گوناگون از قبیل آتش سوزی، تصادفات جاده ای، حوادث ناشی از غرق شدگی در سدها و رودخانه ها، ریزش آوار، سیل و آب گرفتگی و حوادث کوهستان امداد رسانی کردند.
وی افزود: طی این مدت 396 تن از مصدومان حوادث با انجام امداد و کمک های اولیه و اقدامات لازم پیش بیمارستانی، به نزدیک ترین مراکز درمانی انتقال داده شده و 143 نفر به صورت سرپایی در محل وقوع حوادث مداوا شده اند.
حیاتی با بیان اینکه از مجموع عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر استان 70 درصد مربوط به حوادث جاده ای است ، اضافه کرد: حوادث کوهستان، سیل و آب گرفتگی از نظر تعدد حادثه در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی گفت: در عملیات های امدادی مربوط به سوانح و تصادفات جاده ای و حوادث کوهستان، نجاتگران جمعیت هلال احمر با استفاده از تجهیزات منحصر به فرد و پیشرفته ست های هیدرولیک نجات، اقدام به رهاسازی مصدومان از لای آهن آلات خودروهای تصادفی کرده اند که این عمل نجاتگران تاثیر مهمی در کاهش فوتی های سر صحنه دارد.
حیاتی ادامه داد: در حوادث کوهستان نیز تیم های تخصصی امداد و نجات کوهستان با انجام عملیات های سخت مخصوص کوهستان نسبت به انتقال مصدومان از ارتفاعات و صخره ها به مکان های امن و مراکز درمانی اقدام کرده اند که طی پنج ماه گذشته در 54 مورد از عملیات های نجاتگران، اقدامات رهاسازی مصدومان توسط نیروهای هلال احمر انجام گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از هموطنان درخواست کرد نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توصیه های پلیس راه و سایر دستگاه های مربوطه جهت داشتن سفری امن و بدون حادثه اقدام و در صورت مواجه با حوادث، مراتب را با شماره تلفن 112 به اطلاع مرکز کنترل و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر برسانند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به اعزام تیم های امدادی اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها