سرهنگ پاسدار اکبری گفت: مهمترین نقش مسجد مرکزیت بخشی به عبادات مسلمانان در محلی پاک و مطهر در جهت رضایت خداوند است بدین جهت انسان ناپاک نباید در آن وارد شود و فضا و زمینش بایستی از هرگونه پلیدی مصون باشد مسجد علاوه بر مرکزیت عبادت مرکز جماعت و اجتماع مسلمین نیز می باشد.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۲۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در همایش گرامیداشت و تکریم روز جهانی مساجد در شهر میلاجرد گفت: مسجد جایگاه عبادت و خضوع  وسرفرود آوردن در برابر قضا و قدرالهی است

وی با اشاره به ماهیت مساجد در میان مسلمانان اظهار کرد:به طور کلی مساجد به چهار نوع تقسیم می شوند :مسجد محله ، مسجد جامع،مصلی جهت برگزاری نماز جمعه و مسجد الحرام برای حضور همه مسلمانان که این مهم نقش مساجد در جامعه اسلامی را تبیین می نماید.

سرهنگ پاسدار اکبری افزود:مسجد نقش های گوناگونی از صدر اسلام ایفاکرده است و علاوه بر مرکز عبادت،محلی برای اداره نظام اسلامی و محلی برای تعلیم وتربیت انسان هایی بوده است که دردوران خود تاثیر گذار بوده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان ادامه داد:هدف دشمنان اسلام از نفوذ فرهنگی و ساخت و طراحی کانال های ضد فرهنگی وانحرافی، مبارزه با اسلام ناب محمدی و انسانی است که از ابتدای اسلام تاکنون دشمنان به بهانه وشیوه های گوناگون سعی در ضربه زدن بر این پیکره عظیم الهی  را دارند ، مساجد در حفظ و نگه داری از دستاوردهای نظام اسلامی  نقش مهمی داشته است.

وی افزود: مساجدبه عنوان مرکز و قرارگاه فعالان فرهنگی در منطقه و محل خود هستند و در این خصوص معتمدین و روحانیت  مساجد باهمکاری نهادهای دیگر نظیر بسیج مردمی وکانون فرهنگی مساجد زمینه حضور بیشتر اقشار مردم را فراهم کنند .

وی به تاثیری که مساجد درزندگی جاری مردم دارد اشاره کرد وگفت: مساجدهمواره از ظهور و صدر اسلام تاکنون محلی برای عبادت خداو همچنین محلی  برای گشایش و رفع گرفتاری و مشکلات مسلمین و انجام فعالیت های خیرخواهانه بوده است.

وی به اهمییت و نقش مهم مساجد در دفاع از اسلام پرداخت وگفت:حضرت امام خمینی(ره) در این امر مهم فرمودندکه «مسجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید» واین نکته سرآغازی در پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و پایگاه دفاع از تجاوز وحشیانه رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس بوده است.

وي با اشاره به نقش مسجد در ايجاد وحدت و یکسویی در جامعه و تلاش برای رفع مشکلات امروزه گفت: در شرایط کنونی مسجد با با همت وپشتکار اقشار مختلف مردم ومسئولین می تواند نقشی اساسی به عنوان پایگاه  ومرکزی برای ایجاد همدلی و وحدت در خصوص  پیاده سازی اهداف نظام اسلامی باشد.

سرهنگ اکبری در پایان این همایش خاطرنشان کرد: فعالان امور فرهنگی در زمینه های مختلف می بایست با به کارگیری تمام توان خود و ظرفیت های موجود زمینه رشد و تکامل جامعه اسلامی را فراهم آورند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات