جشنواره شهروند لاهیجان وحضور سه گروه نمایشی از کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه یابی سه گروه نمایشی استان در نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ تا ۳۱ مرداد در لاهیجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۳۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

قلعه شاخانی همچنین گفت: ۱۵ نمایش به بخش رقابتی و پنج اثر با موضوع کودک و نوجوان به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافتند که سهم هنرمندان استان کردستان از این تعداد حضور سه گروه نمایشی است.

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره هنرمندان گروه‌های نمایشی استان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه شهروند لاهیجان ارسال کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به نتایج بخش بازبینی این جشنواره اشاره کرد و افزود: بعد از اعلام نتایج بخش بازبینی، ۲ گروه نمایشی از استان برای شرکت در بخش مسابقه و یک گروه نمایشی نیز در بخش کودک و نوجوان این جشنواره پذیرفته شدند.

وی اذعان کرد: نمایش «شهر خوب» به نویسندگی و کارگردانی، یونس صحرارو از قروه و نمایش «زندگی کارتونی» به نویسندگی وکارگردانی سامان راست بین از مریوان در بخش مسابقه نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور خواهند یافت.

قلعه شاخانی نمایش نفرصتی برای بیداری» به نویسندگی و کارگردانی، امیر رضا رضا زاده از سقز را نیز نمایش راه یافته به بخش کودک و نوجوان این جشنواره اعلام کرد.


وی با اشاره به داوران بخش بازبین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد: داوری بازبینی بخش مسابقه را سامان خلیلیان، نگار نادری و اکبر صمدی نیا و داوری بازبین بخش کودک را جواد نجار تمیزکار، محمد علی صادق حسنی و پوریا کریمی بر عهده داشتند.

نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۸ تا ۳۱ مرداد ماه در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار