خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: نظام مالیاتی کشور باید با توسعه فرهنگ مالیاتی و با ایجاد شرایط مناسب، اعتماد مودیان مالیاتی را جلب و از این طریق با صرف هزینه‌های کمتر، بخش اعظمی از مالیات‌های خود را بر پایه اعتماد متقابل و مشارکت مودیان مالیاتی وصول نماید.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دومین نشست مشترک مراجع قضایی، انتظامی، نظارتی و مالیاتی که با موضوع پیشگیری از فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، گفت: مالیات در بسیاری از کشور های بزرگ و پیشرفته دنیا پایه و اساس گردش اقتصادی آن کشور محسوب می شود و ما باید به این باور و فرهنگ برسیم که پرداخت مالیات موجب گردش چرخه اقتصاد کشورمان می شود.
رییس کل دادگستری قزوین در ادامه افزود: بسیاری از فرار های مالیاتی که در حال وقوع است به دلیل نبود یک فرهنگ درست در این خصوص است که همین امر موجب شده است که افراد مختلف با برخی شیوه های متقلبانه دست به فرار مالیاتی بزنند که لازم است فرهنگ پرداخت مالیات همانند خمس و زکات در جامعه نهادینه شود.
مقام ارشد قضایی استان خاطر نشان کرد: خلاء های قانونی در بحث مالیات و نبود قوانین درست و دقیق و گاها قوانین ناقص موجب شده است که این مشکلات قوانین مالیات در کشور گلوگاهی برای فرار مالیاتی باشد که لازم است قانونگذار نیز در جهت اصلاح قوانین مالیاتی گام بردارد.
وی تصریح کرد: نظام مالیاتی کشور باید با توسعه فرهنگ مالیاتی و با ایجاد شرایط مناسب، اعتماد مودیان مالیاتی را جلب و از این طریق با صرف هزینه‌های کمتر، بخش اعظمی از مالیات‌های خود را بر پایه اعتماد متقابل و مشارکت مودیان مالیاتی وصول نماید.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: باید مردم آگاه شوند و روشنگری شود که درآمدهای پایدار مالیات برای توسعه شهرها و روستاها هزینه می شود اما متأسفانه گاهی مردم نسبت به پرداخت مالیات ذهنیت منفی دارند در حالی که عواید پرداخت مالیات آنها مستقیما به مردم بازمی گردد.
رییس کل دادگستری قزوین افزود: یکی از راه های پیشگیری از فرار مالیاتی برخورد با کسانی است که مرتکب این فرار می شوند چون چنین اشخاصی با اقدام خود موجب افزایش فرارهای مالیاتی در بین اشخاص مختلف می شوند و اداره امور مالیاتی باید نسبت به شناسایی و برخورد با چنین اشخاصی اهتمام ویژه داشته باشد.
این مقام قضایی استان در پایان خاطر نشان کرد: باید در دریافت مالیات ها عدالت رعایت شود و بین اشخاص و حتی ادارات دولتی تفاوتی قائل نشد زیرا اگر مشاهده شود عدالت در اخذ مالیات رعایت می شود مردم با رضایت قلبی بیشتری مالیات را پرداخت خواهند کرد و این خود نوعی فرهنگ سازی است.
 
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها