متخصص غدد با اشاره به علائم ابتلا به پرکاری و کاری تیروئید گفت: درمان به موقع از ایجاد عوارض این بیماری‌‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۲۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی ملک، متخصص غدد دیابت و بیماری تیروئید را دو بیماری شایع غدد برشمرد و اظهار داشت: 10 درصد بالغین در کشور و حدود 5 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند و پس از دیابت شایع‌ترین بیماری غدد کم‌کاری تیروئید است.

وی افزود: استفاده از ید رادیواکتیو و ... از علل کم‌کاری تیروئید است که درمان به موقع این بیماری جهت پیشگیری از عوارض بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: علائم کم‌کاری تیروئید شامل خستگی، افزایش حساسیت به سرما، یبوست،خشکی پوست، افزایش وزن غیرقابل توجیه، پف کردن صورت،خشن شدن صدا،، ضعف ماهیچه‌های بدن، افزایش کلسترول خون، درد، خشکی و یا ورم مفاصل، ریزش مو، کاهش ضربان قلب، افسردگی و اختلال حافظه است.

این متخصص غدد گفت: کاهش وزن، ضربان سریع قلب، فشارخون بالا، بیرون‌زدگی چشم‌ها، متورم شدن غده‌ تیروئید نیز از علائم پرکاری تیروئید به شمار می‌رود که همه این علائم باید توسط افراد جدی گرفته و هر چه زودتر برای درمان به پزشک غدد مراجعه شود چراکه درمان به موقع از عوارض این بیماری‌‌ها جلوگیری می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها