مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: در سال گذشته بیش از 250 هزار نفر از کسبه و فعالان بازار در کلاس های آموزشی فقه بازار شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۲۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در نشست خبری هفته بسیج اصناف که صبح امروز(دوشنبه 29 مردادماه) در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس بسیج اصناف گفت: چهارم شهریور ماه سالروز شهادت شهید مهدی عراقی است، این شهید بزگوار از فعالان بازار و یاران نامی امام خمینی(ره) در مبارزات انقلاب اسلامی بوده است و تنها شهیدی هستند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکرشان حضور می یابند و بر پیکر مطهرشان نماز می‌خواند.

حسن پور در ادامه با بیان اینکه هفته بسیج اصناف با شعار "تقوای اقتصادی، جهاد اقتصادی" از 29 مردادماه آغاز و تا 4 شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت: بسیج اصناف و تمدن سازی، بسیج اصناف، نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر(مسجد محوری)، بسیج اصناف و محرومیت زدایی، نقش اصناف و بازاریان و تجار در اقتصاد مقاومتی، بسیج اصناف، وحدت و همدلی، بسیج اصناف و نقش بانوان در بازار، نقش اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی، به ترتیب عناوین اصلی هفته بسیج اصناف هستند.

وی با اشاره به روز نخست هفته بسیج اصناف، گفت: یکی از اهداف سازمان بسیج اصناف کمک به تمدن سازی بازار اسلامی است و بر همین اساس ما برنامه های متعددی همچون فقه بازار را در سراسر کشور به اجرا گذاشته ایم و تلاش می کنیم با آماده کردن الگوی بازار اسلامی، این الگو موفق را در کشورهای مختلف تبلیغ کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف طرح فقه بازار را طرحی موفق در تحقق بازار اسلامی خواند و افزود: در سال گذشته بیش از 250 هزار نفر از کسبه و فعالان بازار در کلاس های آموزشی فقه بازار شرکت کردند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف و محرومیت زدایی عنوان سومین روز هفته بسیج اصناف است، بر همین اساس باید بگوییم که بخش بزرگی از محرومیت زدایی در کشور همواره از سوی کسبه بازار و اصناف صورت گرفته است و این کار عمدتا با تأسیس موسسات خیریه در بازارها انجام می شود؛ در همین راستا ما اردوهای جهادی اصناف و بازاریان را نیز در دست اقدام داریم که تاکنون چند مرحله از این اردوها هم برگزار شده است.

حسن پور اذعان کرد: یکی از روزهای هفته بسیج اصناف به نقش بانوان در بازار اختصاص داده شده است و ما معتقدیم که این حضور که هرروز پررنگ تر می شود هم می تواند یک فرصت باشد و هم می تواند یک خطر شناخته شود، با این حال برنامه های متعددی از جمله تکریم بانوان محجبه فعال در بازارها را برای این روز داریم.

وی با بیان اینکه آخرین روز هفته بسیج اصناف به نقش اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی می پردازد، گفت: در این روز ویژه برنامه های خاصی در سراسر کشور با حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و فروشندگان کالای ایرانی برگزار می شود و از برترین های این حوزه تقدیر به عمل می آید.

مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه سخنان خود رفع مشکلات اصناف را از رویکردهای اصلی بسیج اصناف خواند و افزود: ما همواره از فعالان و نخبگان اقتصادی و رؤسای اتحادیه های صنفی درخواست می کنیم تا با حضور در نشست های هیأت اندیشه ورز بسیج اصناف، راهکارهای خود را برای رهایی از بحران های اقتصادی مطرح کنند و کار کارشناسی روی این راهکارها صورت بگیرد و نهایتا به دستگاه های اجرایی ارایه شوند که بر همین اساس اخیرا نامه ای به آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی ارسال کردیم و بخشی از این راهکارها و ایده ها را ارایه دادیم و امیدواریم از این نظرات کارشناسی در تصمیم گیرها استفاده شود.

حسن پور در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر چرایی بی توجهی وزارت صنعت به پیشنهادات و مکاتبات کارشناسانه بسیج اصناف گفت: کمک به دولت وظیفه شرعی و قانونی بسیج است، بر همین اساس ما نامه های بسیاری برای شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم و در خصوص بسیاری نقاظ ضعف نظرات کارشناسانه ارایه کرده ایم اما همواره با بی توجهی این وزارتخانه مواجه بوده ایم.

عضو هیأت عالی نظارت بر سازمان های صنفی خاطرنشان کرد: اخیرا هم در خصوص یکی از مصوبات وزارت صنعت که اجازه واردات بی رویه مصنوعات طلا را به واردکنندگان می داد، نامه ای به آقای شریعتمداری ارسال کردیم و نسبت به این موضوع انتقاد کردیم، البته شنیده ها حاکی از این است که قرار است این مصوبه معلق شود اما دیگر مکاتبات ما با وزارت صنعت بی پاسخ مانده است.

ارسال نظرات