فوق‌تخصص اعصاب چشم با اشاره به علائم سرطان چشم گفت:باید همه افراد کاهش دید را جدی گرفته و برای شناسایی علت به چشم پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۲۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی سلطان سنجری در مورد سرطان چشم اظهار داشت: سرطان چشم انواع مختلفی دارد که گاهی بافت‌های اطراف چشم نیز علاوه بر چشم می‌تواند سرطانی شوند.

وی افزود: تخلیه چشم، رادیوتراپی و درمان‌های دیگر برای مداوای  این سرطان در ایران همچون سایر نقاط دنیا انجام می‌گیرد و تشخیص به موقع این بیماری حائز اهمیت است.

این فوق‌تخصص اعصاب چشم با اشاره به اینکه شیوع سرطان چشم اندک است ولی جزو بیماری‌های خطرناک به شمار می‌رود، گفت: سرطان چشم در گام نخست دید را خراب می‌کند و در صورتی که تومور متاستاز باشد به سایر نقاط بدن انتقال یافته و می‌تواند خطر مرگ به همراه داشته باشد.

سلطان سنجری خاطرنشان کرد: یک نوع از سرطان چشم در کودکان شایع‌تر است و علایم اولیه آن وجود برق سفید در مردمک و گاهی انحراف چشم است ولی در بزرگسالان کاهش دید از علایم اولیه تومورهای چشمی به شمار می‌رود ولی به طور کلی سرطان چشم درد ندارد و برای همین گاهی افراد به پزشک دیر مراجعه کرده و این مسأله سبب عوارض آنها می‌شود لذا باید همه افراد کاهش دید را جدی گرفته و برای شناسایی علت به چشم پزشک مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که تاثیر تابش مستقیم نور آفتاب در بین عوامل محیطی در بروز سرطان های چشمی از سایر عوامل محتمل تر به نظر می رسد، بهتر است افراد به ویژه آنهایی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند یا افرادی مانند کشاورزان که به دلایل شغلی مجبورند ساعت‌ها زیر تابش نور آفتاب باشند، حتما از عینک‌های آفتابی استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها