ضرورت حمایت مالی از ایده های نو در استان

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه طرح ها و ایده های نو ملی در استان وجود دارد گفت: حمایت مالی از ایده های استعدادهای برتر در استان مانع مهاجرت افراد از استان می شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری در نشست اداری استان که با حضور معاون علم و فناوری استان برگزار شد اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری استانی نخبه پرور است اما به دلیل اینکه فضای استان توسعه ای نیست به دیگر استانها مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه از سال 89 تا کنون رشد قابل ملاحظه ای در شناسایی استعدادهای برتر در استان داشته ایم عنوان داشت: تا قبل از سال 89 فقط 48 نفر با استعداد درخشان در استان شناسایی شده بود که امروز این آمار به 500 نفر رسیده است.

بنیادیان با تاکید بر اینکه بسیاری در رتبه علمی بالا در استان و خارج از استان مشغول به فعالیت هستند بیان داشت: بسیاری از این نخبگان طرح های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از دوره مدرسه باید در خصوص شناسایی و هدایت استعداد های برتر انجام شود گفت:  دانش آموزان مثل گل خام هستند که ما باید آن ها را پرورش دهیم و به مرحله پختگی برسانیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان افزود: طرح شهاب از مرحله چهارم ابتدایی در حال فعالیت است که استان چهارمحال و بختیاری، استان پیشرو در اجرایی کردن این طرح در کشور می باشد.

بنیادیان گفت: بهترین مکان برای ایده پردازی مدارس است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سهم استان از بودجه بسیار کم است و بسیاری از ایده ها به صورت ملی است و می طلبد که حمایتهای مسئولین کشوری را داشته باشد اظهار کرد : یکی از مشکلاتی که ما استان با آن روبه رو هستیم خروج استعداد برتراز استان است.

این مقام مسئول بیان داشت: برای ایجاد و تقویت اکوسیستم دانش بنیان در استان باید زیر ساختهای لازم ویژه اشخاص با استعداد بالا فراهم گردد تا ضریب ماندگاری بالا رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار