سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خبر داد:

راه اندازی 12 دفتر تسهیل گری در محلات حاشیه ای شهر زاهدان

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی 12 دفتر تسهیل گری در محلات حاشیه ای شهر زاهدان یک رخداد خجسته فرهنگی است تا بتوانیم اقدامات موثری در راستای رفع مشکلات اجتماعی برداریم.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل  از روابط عمومی استانداری، محمدهادی مرعشی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی وضعیت دفاتر تسهیل گری گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در برهه‌ای از زمان مغفول واقع شد، اما اکنون با توصیه‌های مدبرانه رهبر معظم موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی مورد توجه و در دستور کار برای ساماندهی، رفع و کاهش قرار گرفت و به گونه‌ای برنامه ریزی شد که آسیب‌های اجتماعی را قبل از ورود به حوزه سیاسی و امنیتی تدبیر شوند.

وی افزود: در این راستا تلاش‌ها همواره بر این است که اعتبارات در حوزه‌های اجتماعی به صورت صددرصد جذب شود.

مرعشی به نقش دفاتر تسهیل گری اشاره و تصریح کرد: با اجرای دفاتر تسهیل گری می‌خواهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی در جهت بازآفرینی، رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم و هنوز در مرحله آزمایش هستیم و مطمئنا این کار در بلند مدت ثمربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منابعی برای پرداخت حق و حقوق افراد فعال در این دفاتر تعریف نشده، ادامه داد: این دفاتر انتفاعی نبوده و افرادی که در این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند با پشتوانه علاقمندی بستر لازم برای جلب اعتماد و توانمند سازی به منظور مشارکت مردم در راستای رفع مشکلات را فراهم می‌نمایند.

معاون استاندار گفت: تعداد ۱۲ دفتر تسهیل گری در زاهدان راه اندازی شده و در سفر وزیرکشور به منطقه سیستان ایجاد دفاتر تسهیل گری برای این شهرستان نیز مصوب گردید، اما شهرستانهایی، چون ایرانشهر و سراوان نیز شرایط خاصی دارند و تلاش برای تصویب و ایجاد دفاتر تسهیل گری در این مناطق ضرورت دارد.

وی یکی از معضلات فرارو را عدم وجود سند جامع مطالعاتی در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: انجام امور در حوزه اجتماعی بدون مطالعه یکی از مشکلات است و با توجه به نبود طرح مطالعاتی، بازخورد و عملکرد برنامه ۵ ساله در دستگاه‌های متولی امکان پذیر نیست.
ارسال نظرات