مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:

ویزیت رایگان 44 هزار و 714 بیمار در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 44هزار و 714 بیمار از 14 تا 19 مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان های سلامت جمعیت هلال احمر در سراسر استان به طور رایگان ویزیت شدند.
کد خبر: ۹۰۴۸۹۸۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، رسول راشکی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ۴۴ هزار و ۷۱۴ بیمار از ۱۴ تا ۱۹ مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر در سراسر استان به طور رایگان ویزیت شدند.

وی افزود: در پی سفر ریاست جمعیت هلال احمر از مناطق محروم سیستان و بلوچستان به گونه‌ای که از نزدیک مشکلات و کمبود آب آشامیدنی در روستا‌های محروم استان و وضعیت سخت مردم منطقه را بررسی نمودند طرح پویش نذر آب را در سراسر کشور راه اندازی کردند.

راشکی بیان کرد: این طرح با سه رویکرد مخزن‌های آبرسان، کاروان‌های سلامت، سبد‌های معیشتی از روز یکشنبه چهارده مرداد ماه با حضور ریاست جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این طرح به مدت یک هفته با حضور ۱۹ کاروان سلامت در قالب پزشکان متخصص، عمومی، پیراپزشک و دندانپزشک داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد در تمامی ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

راشکی با بیان اینکه تعداد ۱۲۶۱۵ نفر توسط ۱۸۸ پزشک متخصص، ۱۳۹۹۶ نفر توسط ۱۴۴ پزشک عمومی، ۲۴۷۲ نفر توسط ۶۹ دندانپزشک و ۱۵۶۳۱ نفر توسط ۲۵۱ پیراپزشکان به صورت رایگان ویزیت شدند تصریح کرد: دارو‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: ۳۳۹ جراحی سرپایی نیز در سطح استان توسط پزشکان داوطلب انجام گرفت.

راشکی به توزیع ۵۰ هزار سبدمعیشتی بین افراد آسیب دیده از خشکسالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۰۸۳ سبد بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۷۰ مخزن آب خریداری شده که بعد از تحویل به آب و فاضلاب روستایی خدمات آبرسانی به مناطق آسیب دیده از خشکسالی ارسال می‌شوند.

راشکی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، توزیع لوازم التحریر، اسباب بازی، مسابقات ورزشی، فضای دوستدار کودک، ایستگاه نقاشی نیز در حاشیه این طرح اجرا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار