نشست هم ­اندیشی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با حضور اعضای این مجمع در سالن جلسات شهید عاشوری دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۸۹۹۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در این نشست گفت: این مجمع تاکنون توانسته است در راستای اجرای اصل هشتم قانون اساسی گام ­های بزرگی برداشته و کارهای خوبی انجام دهد که مطالبه ­گری از مسئولین یکی از برنامه ­های اصلی و کاربردی این مجمع است.

برگزاری نشست هم­ اندیشی مجمع رهروان امر به معروف استان

سرهنگ خضر فقیه اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در انجام فعالیّت ­های خود به هیچ وجه دنبال مسائل سیاسی نیست و تلاش می ­کند مطالبات اصلی رهبری را که در 52 بند مشخّص شده است پیگیری نماید.

برگزاری نشست هم­ اندیشی مجمع رهروان امر به معروف استان

مسئول سابق معاونت امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام صادق (ع) نیز در این نشست گفت: ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در استان با وجود کمبودهای موجود با قدرت و قوّت و به طور گسترده و فراگیر با همکاری و همراهی مردم انجام می ­شود.

سرهنگ مراد کاظمی در ادامه به وجود موانع اساسی در راه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و اظهار کرد: یکی از این موانع که مانعی فردی است وجود این مسئله است که فرد با وسوسه­ هایی که از دورن خود روبرو می­ شود با انجام توجیهاتی اعتقادی و ظهور و بروز منافعی مثل منافع شخصی، سیاسی، اقتصادی و ... از انجام این فریضه بزرگ دست برمی ­دارد.

برگزاری نشست هم­ اندیشی مجمع رهروان امر به معروف استان

وی آموزش را راه درمان این موانع فردی دانست و افزود: راه درمان این موانع فردی، تغییر در پیش فرض­ هایی است که افراد جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در ذهن ­های خود دارند که لازم است این مسئله در تمام دستگاه ­های اجرایی و گروه ­های مردم نهاد آموزش داده شود و با به کار بردن روش­ های کاربردی مؤثر در جامعه، این موانع را از پیش راه برداریم.

برگزاری نشست هم­ اندیشی مجمع رهروان امر به معروف استان

سرهنگ کاظمی تأکید کرد: امروز بر همه ما لازم است این دو فریضه مهم را در جامعه ترویج بدهیم امّا با کمال تأسف می­ بینیم که علاقه به تنبلی، رخوت و بی توجهی در سطح وسیعی از افراد جامعه در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر دیده می ­شود به طوری که بعضی از افراد می ­گویند که لازم است ما کارت داشته باشیم تا امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بعضی­ ها نیز اظهار می ­کنند که برای انجام این کار ساخته نشده­ اند و معتقدند که لازم است افراد خاصی به انجام این کار بپردازند در صورتی که اطاعت از دستورات خداوند احتیاج به کارت و ابزار و وسایل خاصی ندارد.

وی افزود: بعضی از مسئولین نیز معتقدند وضعیّت کنونی جامعه به گونه ­ای است که اجرای امر به معروف و نهی از منکر دیگر تأثیری ندارد در صورتی که آیات قرآن کریم، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید داشته و معتقدند که انجام این دو فریضه در جامعه تأثیرات فراوانی دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات