خبرهای داغ:
به گزارش روابط عمومی ناحیه دزفول به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی آئین بزرگداشت روز جهانی مسجددردزفول وباحضورمسئولین ادارات ، ائمه جماعات،هیئات امنا،مسئولین کانونهاوجلسات قرآن و فرماندهان پایگاههای بسیج روزگذشته درمسجدشهیدتوتونچی دزفول برگزای شد
کد خبر: ۹۰۴۹۰۴۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

 این آیین امام جمعه دزفول با بیان اهمیت مساجد در دین مبین اسلام گفت: گاه دیده می شود از افراد غیرروحانی برای امامت جماعت مساجد استفاده می شود درحالی که باید این جایگاه حفظ شود.

وی دعوت به نماز اول وقت و جماعت را درمقابل تهاجم فرهنگی دشمن موثر دانست و گفت: متاسفانه دیوارنوشته هایی درخصوص اهمیت نماز جایگزین می شوند که باید تذکراتی داده شود.
امام جمعه دزفول بر حضور پرشور جوانان در نماز جمعه و مساجد تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت مساجد برای بهره مندی از نماز استفاده شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این همایش ضمن تبریک روز عرفه اظهار داشت: باید از بهترین گام ها و سرمایه ها برای حفظ مساجد بهره برد.
حجت الاسلام مرتضی بیگدلی افزود: امام جماعت یکی از ارکان اساسی مسجد است که باتوجه به کارکردهای سیاسی، اجتماعی، عبادی، آموزشی و نظامی مساجد وظیفه خطیری دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ تصمیمات مهمی در مساجد گرفته شده است، گفت: در طول تاریخ مسجد به پناهگاهی برای برون رفت مردم جامعه از مشکلات تبدیل شده است و همواره مردم در این مکان مقدس به مبارزه با فساد و فحشا، تمرین زندگی، اصلاح درون و مقابله با خرافه گرایی دعوت شده اند.
امام جمعه موقت دزفول به بیان ویژگی های امامان جماعت مساجد پرداخت و افزود: اگر امام جماعت توانمند نباشد و با ملایمت با مردم برخورد نکند نمی تواند به اهداف فرهنگی موردنظر دست یابد.
وی ضمن تقدیر از فعالیت اوقاف خواستار نظارت بیشتر این نهاد بر هیات امنای مساجد شد و گفت:بسیجیان نقش ویژه ای در ایجاد روحیه نشاط بین جوانان دارند.
اجرای سرود و تجلیل از۱۵نفراز خادمان مساجد دزفول از دیگر بخشهای این همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها