فرمانده سپاه بیجار اعلام کرد

اجرای ۷۳ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در بیجار/بازسازی واقعه غدیر توسط ۱۵۰ هنرمند

فرمانده سپاه بیجار ضمن اشاره به اجرای ۷۳ طرح محرومیت‌زدایی در بیجار، گفت: بیش از ۱۰۰ طرح و پروژه دیگر نیز در بیش از ۴۰ روستا در حال اجراست.
کد خبر: ۹۰۴۹۰۶۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی اظهار کرد: یکی از ۵ طرح اعتلای بسیج، طرح گشت‌های بسیجی محلات به منظور بالا بردن امنیت محلات است که هر پایگاه حوزه فعالیت خود را شناسایی می‌کند و با اعلام به سپاه آن منطقه را طی ساعات اعلام شده پوشش می‌دهد.

شعبانی ایجاد صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌ها برای اجرای طرح اعتلای بسیج بیان کرد و گفت: این صندوق در راستای تسهیلگری در امر ازدواج و اشتغال ایجاد شده که تاکنون ۹ صندوق افتتاح شده است.

وی با یادآوری اینکه ۳ صندوق تا پایان شهریور ماه در منطقه خسروآباد افتتاح می‌شود، اذعان کرد: تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۶ صندوق ارتقا خواهد یافت.

فرمانده سپاه بیجار افزود: در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه، قرارگاه محرومیت‌زدایی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۳ دهستان سیاه منصور، سیدان و حومه اقداماتی انجام داده‌اند و بیش از ۱۰۰ طرح و پروژه دیگر نیز در بیش از ۴۰ روستا در حال اجراست.

اجرای ۷۳ طرح محرومیت‌زدایی در بیجار

وی از اجرای ۷۳ طرح محرومیت‌زدایی در بیجار خبر داد و گفت: بازسازی مدارس، مرمت و بازسازی مساجد، ساخت خانه محرومین، خانه عالم، غسالخانه و سالن‌های ورزشی به محض دریافت اعتبارات به طور کامل انجام خواهد شد.

شعبانی ادامه داد: طی ابلاغی سپاه موظف به احداث یک هزار خانه عالم شده که تعداد ۵۰ خانه محروم به شهرستان بیجار محول شده است.

وی بیان کرد: برای ساخت این ۵۰ خانه عالم ۳۵ میلیون تومان کمک می‌شود که مبلغی را خیرین و کمیته امداد و بخشی نیز خود محروم عهده‌دار است.

این مسوول از اعزام ۳ گروه جهادی خواهران و برادران به مناطق محروم خبر داد و گفت: از این تعداد گروه‌های دانشجویی جهادی ۲ گروه را آقایان و یک گروه را بانوان تشکیل می‌دهند که بانوان به مباحث فرهنگی آموزشی و برداران به امور احداث و ساخت و ساز و ارائه خدمات پزشکی می‌پردازند.

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: از دیگر طرح‌های سپاه، که در قالب طرح‌های مردم‌یاری انجام می‌شود می‌توان به تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند توسط مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مبلغ این جهیزیه‌ها ۸ الی ۱۰ میلیون تومان بوده است، گفت: بخشی از این جهیزیه به بسیجیان نیازمند و بخش اعظم آن از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی و بخشی نیز جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان بوده است.

شعبانی گفت: ۴۰ جهیزیه از ابتدای سال ۹۶ تا کنون تهیه و توزیع شده است.

جذب ۱۸۰ میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه از جذب ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بیجار خبر داد و گفت: برای دریافت این وام‌ها شرایطی وجود دارد که متأسفانه برخی کارآفرینان شرایط لازم را ندارند و در بحث وثیقه و سیستم بانکی با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته شعبانی، وام‌های اقتصاد مقاومتی با مبالغ ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومانی در بحث فرش‌بافی، دامداری، زراعت، باغداری، پرورش طیور و زنبورداری تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه سه قطب تولید پوشاک (یک مورد در اداره بهزیستی، یک مورد روستای دارغیاث و یک مورد شهر توپ آغاج) در شهرستان شناسایی شده است که هر مرکز استعداد اشتغال بیش از ۲۰ نفر را دارد، گفت: تولیدی روستای دارغیاث و اداره بهزیستی در حال فعالیت است و تولیدی شهر پیرتاچ نیازمند تأمین اعتبار است که پیگیر این امر و اعطای وام‌های خوب به این کارآفرینان جهت حمایت از تولید داخلی و کارآفرینان و اقتصاد مقاومتی هستیم.

شعبانی در ادامه از بازسازی واقعه غدیر خم همزمان با عید غدیر خم همچون سنوات گذشته در پارک شاهد بیجار خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰ نفر هنرمند و بازیگر اصلی و فرعی برای اجرای این نمایش انتخاب شده‌اند.

فرمانده سپاه بیجار پیاده‌روی خانوادگی را از برنامه‌های جانبی بازسازی واقعه غدیر خم در بیجار عنوان کرد که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت جشنوار و مسابقه نماهنگ و عکس و فیلم کوتاه با کمک اداره ارشاد اسلامی و حوزه هنری انجام خواهد شد.

دشمن در پی القای ناکارآمدی نظام است

شعبانی ادامه داد: ۲۳ مهرماه امسال نیز اجلاسیه نهایی کنگره شهدای بیجار و کنگره ملی ملی ۴۵۰۰ شهید استان کردستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تنگنا‌های اقتصادی کشور و سیاه‌نمایی‌های دشمن در این راستا گفت: دشمن در صدد است مردم را از بدنه نظام جدا سازد و به دنبال القای ناکارآمدی نظام است.

وی گفت: مردم سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و دشمن به دنبال جدا کردن مردم از بدنه نظام برای دستیابی به اهداف شوم خود است که قطعا با آگاهی و هوشیاری مردم غیور ایران اسلامی به این امر نیز دست نخواهد یافت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار