مسئول بسیج اساتید استان قزوین در گفتگو با «بسیج»:
نجاتی گفت: باید بسیج از طریق ظرفیت بسیج اساتید بتواند برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت ورود کند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴

نجاتی، مسئول بسیج اساتید استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط تنگاتنگ و هماهنگ بین دانشگاه و صنعت برای حل چالش‌ها و معضلات واحدهای تولیدی و همچنین به کارگیری موثر از توان و ظرفیت‌های دانشگاه گفت: دانشگاه ها معمولا واحدها و بخش هایی را برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه احداث می کنند.

وی بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت تأکید کرد و افزود:چیزی که در این مجال اهمیت دارد این است که بسیج از طریق ظرفیت بسیج اساتید بتواند برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت ورود کند. لذا بسیج اساتید در قالب اندیشکده ها به دنبال ارتقا و تحکیم ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت است و در قالب ساختار منظم اندیشکده، اساتیدی که توانمند هستند و علاقمند  کمک بدون چشم داشت  به واحدهای صنعتی باشند؛ دور هم جمع می کند.

پایان نامه های صنعتی در دانشگاه ها خاک می خورند//بسیج به دنبال تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است

مسئول بسیج اساتید استان قزوین  خاطرنشان کرد: البته همانطور که می دانید هر دانشگاهی واحد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را راه اندازی می کند اما آن طور که باید و شاید بهینه عمل نمیکنند لذا دانشمندان و اساتید ما که می‌توانند معضلات صنعت را حل کند با بخش‌های صنعتی مرتبط نیستند و اغلب تئوری های آنها  به صورت مقاله و پایان نامه در کتابخانه ها خاک می خورد.

ارسال نظرات