معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد:
مهم‌ترین طرح حوزه مشارکت‌های مردمی در روز عید قربان افتتاح قربانگاه‌ها در سطح کشور است و بر این اساس این طرح به‌صورت آزمایشی در ۱۵ استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۲۵۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گزارشی از فعالیت‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی ارائه کرد.

علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور در سفر به استان زنجان گفت: چارچوب‌های این طرح برگرفته‌شده از نام یکی از خیرین به نام امیرآبادی است که در مدت
سه تا پنج سال توانست شمار قربانی‌ها را به یک هزار و ۴۰۰ مورد برساند.

وی افزود: این طرح، مشارکتی و تشویقی بوده و اینکه افراد مطمئن باشند قربانی‌ها به محرومین می‌رسد و به‌صورت آزمایشی به ازای هر قربانی یک گوسفند اهدا می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور بیان کرد: بسیاری از مردم توان قربانی گوسفند در انجام
مشارکت این طرح را ندارند و بر این اساس صندوق‌هایی برای جمع‌آوری نذورات در این روز در نظر گرفته‌شده است.
عسگریان افزود: طبق هدف‌گذاری انجام‌گرفته طرح قربانگاه‌های امیرآبادی سال آینده به سه برابر افزایش خواهد یافت و مشارکت مردم نیز بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این قربانگاه‌ها در شهرها هدف‌گذاری و طراحی می‌شوند و تمامی دستگاه‌های متولی امر به‌ویژه سازمان دامپزشکی در حوزه بهداشتی در ذبح آن نظارت جدی و مستمر خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: جشن عاطفه‌ها از بزرگ‌ترین جشن‌ها در این نهاد محسوب می‌شود، چراکه همه مردم مشارکت فعالانه‌ای در این برنامه دارند تا هیچ دانش‌آموزی در مدرسه با مشکل مواجه نشود.

وی اضافه کرد: طبق هدف‌گذاری انجام‌گرفته برای امسال و سال آینده این است که جهشی قابل‌توجه در جشن عاطفه‌ها انجام و امسال این برنامه مهم متفاوت برگزار خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: مشارکت در جشن عاطفه‌ها فقط مادی نیست و این نهاد به‌شدت از تمامی ایده‌ها در این بخش استقبال می‌کند.

 وی بیان کرد: در این جشن تمام خیران نیازهای گروه‌های هدف را بررسی و علاوه بر آن مشارکت عمومی و ارتباطات مداخله اولیاء و مربیان نمود این قضیه است.

عسگریان گفت: اساس کار این نهاد برون‌سپاری فعالیت‌ها و واگذاری کارها به عموم مردم است که تحقق این مهم نتایج بهتری را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: مساجد از اصلی‌ترین کانون‌ها در حوزه نیکوکاری محسوب می‌شوند با مشارکت مردم تمامی مبالغ جمع‌آوری‌شده نیز در همان منطقه صرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: طبق هدف‌گذاری امسال و سال آینده درمجموع پنج هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور ایجاد خواهد شد درواقع خود مردم مدیریت خواهند کرد و به‌عبارتی‌دیگر جهش جدیدی در بحث اجتماعی کردن امر نیکوکارانه است.

 

ارسال نظرات