سومین شب مراسم شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و حضرت مسلم علیهالسلام با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی،ائمه جماعت مساجد ،بسیجیان و خانواده های معزز شهیدان و ایثار گران همراه با عزاداری ،روضه خوانی و قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار شد
کد خبر: ۹۰۴۹۲۵۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در این مراسم حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان گفت برای مردم کوفه وجود مسلم همانند امام حسین علیه السلام بود که می بایست ایشان را یاری کنند اما گروهی به خاطر دنیا از ایشان فاصله گرفتند و گروهی به خاطر ترس و گروه دیگر به خاطر بی تفاوتی از مسلم فاصله گرفتند .
وی ابراز داشت گروهی هم خود را توجیه کردند وقتی حضرت امام حسین علیه السلام آمد ما ایشان را یاری می کنیم لذا مردم کوفه به این دلائل مردود شوند گرچه گروهی بعدها توبه کردند و گروه توابین را تشکیل دادند .
 امام جمعه کوهبنان تاکید کرد کسانی که نتواند امروز هم صادقانه در رکاب نائب امام زمان خویش باشد از جرگه مومنین  خارج می شوند .
ایشان خاطر نشان کرد دعای عرفه و زیارت امام حسین علیه الاسلام در این روز برای کسب معرفت و شناخت است باید در این ایام در درجه اول خدا و بعد هم ولایت و امامت را شناخت .
وی ابراز داشت مسلم انسانی کاردان ،عالم و رزمنده ای شجاع و دلاور بود که در بدو ورود گروه کثیری از مردم کوفه با ایشان بیعت کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن ایشان را رها کردند.
ایشان ادامه داد  مسلم با مقاومت ماموریت خویش را انجام داد و در این راه جان خود را تسلیم کرد و برای همیشه تاریخ ماندگار شد  .
وی تصریح نمود مردم کوفه وقتی در کوفه مسلم را رها کردند از ولایت و امامت جدا شدند بیایید  با شرکت در مجالس معنوی بدنبال کسب معرفت و بصیرت باشیم .
حجت الاسلام جعفری بیان داشت اگر بخواهیم خدا را بشناسیم باید ولایت و رهبری را به خوبی بشناسیم و سربازی پا به رکاب در رکابش باشیم .
امام جمعه کوهبنان بیان داشت خدا قبور مطهر شهدا و حرم مطهر آنان را محل عبادت و کسب فیض قرار داده است تلاش کنیم تا این فضاهای معنوی به بهترین شکل ممکن ساخته شوند چون بهترین مکان ها برای انجام کارهای فرهنگی هستند.

ارسال نظرات