خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر:

جایگاه مسجد در اسلام مرکز تحولات فرهنگی و اجتماعی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر به مناسبت روزجهانی مساجد(به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست هادرسال1969میلادی) اظهار داشت: اهمیت و نقش مسجد و کارکردهای مختلف و متعدد آن در جوامع اسلامی و در دین مبین اسلام قابل تامل و توجه خاصی است و مسجد به عنوان یک پایگاه اعتقادی و ایدئولوژی و مرکز تحولات اجتماعی و فرهنگی است.
کد خبر: ۹۰۴۹۲۶۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت الاسلام عزالدین تقی زاده افزود: خداوند متعال با تاسیس کعبه به عنوان اولین خانه در زمین و مرکز مدیریت قوانین توحیدی در بین بشر، توسط انبیاء بوده و در سده اول اسلام، پیامبر اسلام در هنگام هجرت اولین نهاد ومرکزی که تاسیس نمودند مسجد بود که محور تمام فعالیتهای اسلامی بود و در آنجا تصمیم گیری و تصمیم سازی برای تشکیلات اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی اسلام بود.
وی با بیان این که با گذر از این سیر تاریخی حتی درقرن معاصر که به عنوان عصر امام خمینی(ره) شناخته می شود خاطرنشان کرد: مسجد کانون توجه بود و به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی ایفای نقش می نمود؛لذا تاکنون آنطور که باید به مساجد توجه تقنینی نشده وتا حال به صورت مردمی مدیریت شده و می شود.
حجت الاسلام تقی زاده با ابراز امیدواری از اینکه بایستی مجلس شورای اسلامی برای حفظ و صیانت از این مکان مقدس و تقویت بنیه ساختاری آن قوانینی وضع نمایند گفت: دولت با تخصیص اعتبار مکفی بایستی نیازهای آن را از حیث تعمیر و بازسازی تامین کند تا شاهد رونق و شکوفایی و نشاط معنوی تازه ای باشیم .
  وی با اشاره به حدیثی از امام صادق – علیه السلام که فرموده اند: «امر به تعظیم مساجد به خاطر این است که مساجد خانه های خدا در روی زمین است» و همچنین حدیثی از امام رضا – علیه السلام که فرموده اند: «بهشت و حوریان بهشتی مشتاق کسی هستند که مسجد را تمیز کند یا آلودگی های آن را بگیرد» بر اهمیت توجه مردم مومن به مساجد تاکید کرد.
رئیس اداره اوقاف شبستر بیان کرد: ساخت مسجد به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم برای کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، پنج ویژگی مطرح می‌کند.که مهم ترین آن توحیدمحوری است.
حجت الاسلام تقی زاده خاطر نشان کرد: خادمین و متولیان مساجد باید انسان های خداترس و عامل به واجبات ودارای بصیرت دینی بوده وازمحرمات الهی اجتناب بورزند.ومردم داری راسرلوحه خودقراردهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها