به همت سپاه ناحیه یاسر و سازمان امور مساجد خراسان رضوی:
همایش بزرگ روز جهانی مساجد با حضور ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های سپاه ناحیه یاسر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۰۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در ابتدای این مراسم سرهنگ دوم پاسدار محمد قاصدی، فرمانده سپاه ناحیه یاسر مشهد ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم خدمت حضار گرامی و تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، امام جماعت مسجد جامع امام محمد باقر (علیه السلام) و تبریک روز جهانی مساجد اظهار کرد: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مکررا تاکید بر تعامل دوطرفه بین مساجد و مردم و حفظ این ارتباط دارند. طرح‌های اجرایی ناحیه مانند گشت‌های محله محور بسیج و طرح شهید بهنام محمدی (توانمند سازی پایگاه‌ها و افزایش همکاری پایگاه‌ها با مدارس) جهت رضایتمندی هرچه بیشتر مردم اجرا می‌شود که منجر به عمل به فرمایشات معظم له است.

قاصدی همچنین افزود: هماهنگی‌های خوبی با آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی جهت بازسازی مساجد انجام و موافقت‌هایی نیز گرفته شده است.

در ادامه این همایش حجت الاسلام وفایی؛ مسئول ائمه مساجد خراسان رضوی دلیل نامگذاری روز جهانی مساجد را بدین نحو عنوان کرد: فلسفه نامگذاری این روز ضربه اساسی بود که اسرائیل با حمله به مسجدالاقصی داشت و بدین ترتیب دشمنی دیرینه خود را با حمله به قبله اول مسلمین که جایگاه اساسی و مهمی برای مسلمانان جهان دارد، ابراز داشت.

حجت الاسلام وفایی در ادامه اظهار کرد: امروزه ما در شرایطی قرار داریم که یک جنگ تمام عیار فرهنگی است و دشمن با تمام وجود و مقدوراتش در صحنه‌های بین المللی حضور پیدا کرده است و کم رنگ کردن دین و معنویت و بازداشتن جوانان ما از رفتار و منش اخلاقی و دینی را در دست اقدام دارد.

وفایی ضمن آسیب شناسی مساجد در عصر حاضر بیان کرد: متاسفانه امروزه مساجد گا‌ها کمرنگ از نمازگزار دیده می‌شوند؛ لذا می‌بایست مجموعه بسیج اسباب رونق بخشی به مسجد و نماز و نمازگزار شود و فی الواقع همینطور هم هست. ضمن آنکه نباید فراموش کرد حمایت از مجموعه نمازگزار از وظایف هیئت امناست.

وی با بیان این نکته که از نقد و پیشنهادات سازنده استقبال می‌کند، افزود: بنده و همکارانم در مرکز رسیدگی به امور مساجد در سطح خراسان انتظار داریم با هدایت‌ها و تذکرات و راهکار‌های مناسب عامه نمازگزاران و بسیجی‌های پایگاه‌ها بتوانیم در جهت تلاش بیشتر در قبال دین و جوانانمان به وظایفمان به نحو احسن عمل نماییم.

وی همچنین از فرمانده سپاه ناحیه یاسر برای اجرای طرح‌هایی که اشاره کرد و مساجدی مانند امام محمد باقر (علیه السلام) که جذب خوبی از جوانان را دارد، تقدیر و تشکر کرد.

در انتهای همایش رمضان، نماینده بسیج مساجد و محلات خراسان رضوی ضمن تبیین دقیق چگونگی تغییر رویکرد از پایگاه محوری به مسجد محوری اظهار داشت: هر دو رده انقلابی اند، ولی موازی کاری نباید صورت بگیرد. ما بعنوان بازوان فرهنگی ائمه جماعات مساجد، باید مردم را جذب مسجد کنیم و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنیم؛ برای ظرفیت‌های اجتماعی (مانند فقر، بیکاری، ازدواج، اعتیاد و...) کارگروه‌هایی تشکیل دهیم. برای ظرفیت‌های امنیتی دفاعی، گشت‌های محله محور را به خوبی اجرا و ساماندهی کنیم. برای ظرفیت‌های سیاسی به خوبی خوراک دهی کنیم و برای ظرفیت‌های تربیتی و آموزشی، جلسات هم اندیشی در سطح مساجد بصورت هفتگی داشته باشیم و به مثابه مسجد امام محمد باقر (علیه السلام) که بسیار فعال و بعنوان مساجد طراز اسلامی و الگو مطرح است عمل نماییم.

لازم به ذکر است این همایش در مسجد جامع امام محمد باقر (علیه السلام) واقع در خیابان دکتر حسابی و با مشارکت سپاه ناحیه یاسر مشهد و سازمان امور مساجد و با حضور ائمه جماعات سطح ناحیه و فرماندهان پایگاه‌های این حوزه سرزمینی برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها