خبرهای داغ:
معاون آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور 97 موسسه آموزشی پژوهش، مهم ترین سرمایه ملت ایران را سرمایه فکری و علمی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۶۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

مهم ترین سرمایه ایران سرمایه فکری و علمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکرمی افزود: وجود چنین سرمایه هایی نیازمند تربیتی است که با دستان توانمند معلمان، مربیان و والدین قطعا محقق می شود.

وی با بیان اینکه در آینده نفتی برای صادرات نخواهیم داشت، وجود این سرمایه های مهم علمی و فکری را برای آینده کشور مهم و نقش آفرین خواند و اظهارداشت: سرمایه گذاری برای آینده کشور با تربیت این سرمایه ها روزهای روشنی را برای کشورمان در ابعاد مختلف علمی، صنعتی، کشاورزی و ... رقم خواهد زد.

اکرمی ادامه داد: امروز قطعا تحولات و پیشرفت هایی که در دانش هسته ای و علوم پزشکی و ... شاهد هستیم از طریق همین جوانان و سرمایه های علمی و فکری تحقق یافته است.

وی آموزش و پژوهش را کلید رشد جامعه و تحول و پیشرفت در آن دانست و اظهارداشت: جامعه نیز از افرادی که وارد دانشگاه می شوند انتظار دارد، مرزهای دانش و علم را گسترش داده و انتقال کننده تکنولوزی باشند.

اکرمی اضافه کرد: انتظار دیگر جامعه نقش سرمایه های علمی و فکری در تحول فرهنگی است چراکه نخبگان با ارائه ارزش های تازه و تحول در افکار، در فرهنگ جامعه تغییر ایجاد کرده و موجب تحول خواهند شد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارائه خدمات عمومی را انتظار دیگر جامعه از نخبگان نام برد و خاطرنشان کرد: با تربیت این نخبگان جامعه شاهد خدمات دهی این افراد در عرصه های علمی، صنعتی، کشاورزی، درمانی و ... خواهد شد.

اکرمی با بیان اینکه رتبه های برتر کنکور قطعا جزو همین سرمایه های علمی هستند و در آینده کشور تاثیر شگرفی خواهند داشت، احراز سه رتبه تک رقمی توسط دانش آموزان استان را از بین 31 استان کشور چشمگیر و قابل توجه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای علمی دانش آموزان برنامه ریزی هایی را معاونت آموزشی آموزش و پرورش از سال 94 کلید زد که همان سال شاهد 406 رتبه زیر هزار در استان بودیم و اکنون در سال 97 این تعداد به 596 نفر افزایش یافته و این برای استان جای بسی افتخار و مباعات است.

اکرمی تاکید کرد: تقویت آموزشگاه های علمی به عنوان مکمل آموزشی مهم و تاثیرگذار است و موسسه آموزشی پژوهش نیز سهم مهمی در این خصوص داشته و امروز شاهد رتبه های یک کشوری از این موسسه هستیم.

شب گذشته آیین تجلیل از رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی سال های 95 تا 97 موسسه آموزشی پژوهش در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات