خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه خوانسار گفت: اگر شهدا در دفاع مقدس، ترورهای کور و دفاع از حرم اهل بیت و مملکت اسلامی به شهادت رسیدند ما هم چنان در مسیر آنها استوار ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد تا خون شهدا به هدر رود.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۰۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار، سرهنگ مجیری در برنامه شهید آبروی محله که با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره جانباز شهید ابوطالب شریعتی برگزار شد، اظهار کرد: امروز آمده ایم تا به شهدا بگوییم که اگر شهدا در دفاع مقدس، ترورهای کور و دفاع از حرم اهل بیت و مملکت اسلامی به شهادت رسیدند ما هم چنان در مسیر آنها استوار ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد تا خون شهدا به هدر رود.

وی افزود: هدف از برگزاری برنامه هایی چون شهید آبروی محله این است تا گفته شود شهدا از همین کوچه پس کوچه ها و محله ها رشد یافتند و با خون خود از مملکت اسلامی دفاع کردند.

فرمانده سپاه ناحیه خوانسار با بیان فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: امروز وظیفه ما سنگین تر است، چرا که بار خون شهدا بر دوش ما است و وظیفه پاسداری از اسلام و انقلاب را به عهده داریم.

سرهنگ مجیری با تاکید بر این که خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ما هستند و وجود آنها موجب برکت روز افزون است تصریح کرد: در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسیده ایم و آن را جشن می گیریم که نظام اسلامی با اقتدارتر از همیشه و با پایبندی به همه اصول در برابر استکبار ایستاده است.
وی اضافه کرد: امروز وظیفه ما این است که نام و راه شهدا را به فرزندان و نسل آینده انتقال دهیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی افزود: برخی از برادران رزمنده به جهت مالی بسیار در مضیقه بودند و شهید شریعتی به ایشان کمک می کرد و حتی بعضی اوقات از سهمیه غذای روزانه خود نیز به رزمندگان می داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر سلوک رفتاری و اخلاقی شهید تصریح کرد: پس از مجروحیت شیمیایی که برای شهید پیش آمد با وجود جراحات شیمیایی به منطقه بازگشت و حتی برای یک بار ابراز ناراحتی و شکایت هم نکرد.

وی اضافه کرد: حتی زمانی که اسرای عراقی را می آوردند به آنها کمک می کرد و می گفت آنها مستضعف فکری هستند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود وضعیت شیمیایی که شهید داشت از مکان های مختلف اقدام به جمع آوری دارو می کرد و حتی در زمان استراحت هم رزمندگان را دور خود جمع می کرد و درباره نماز و دعا صحبت می کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که جوسازی می کنند بدانند هزاران شهید شریعتی به میدان خواهند آمد.

در بخش دیگری از این برنامه معینی از دوستان و هم درسان شهید با اشاره به منش و رفتار شهید و خاطرات دوران تحصیل  در دانشگاه و پیش از آن اظهار کرد: ما در دوران تحصیل با یکدیگر رفاقت بسیاری داشتیم، شهید شریعتی در زمینه درسی بسیار قوی بود و با توجه به تلاش ایشان در زمینه تحصیل اگر شهید نمی شد یکی از متخصصان متعهد در عرصه پزشکی می بود.

وی افزود: از دیگر خصوصیات شهید ایمان بسیار قوی اش به خدا و اهل بیت علیهم السلام بود، زمانی که در بیمارستان بستری بود اظهار می کرد برای من شفا نخواهید بلکه شفاعت بخواهید و با توجه به این که خودش پزشک بود بیماری اش را می شناخت و به طور کامل برای شهادت آماده بود و این مسئله در چهره نورانی اش مشخص بود، چون می دانست چه راهی را انتخاب کرده است.

معینی با بیان دیگر صفات و مکارم اخلاقی شهید به مهربانی و دلسوزی ایشان نسبت به اطرافیان خود اشاره کرد و ادامه داد: چون خودش از قشر ضعیف جامعه بود و سختی های این قشر را چشیده بود بسیار فقرا را دوست داشت و وجودش آغشته به خدمت برای مستضعفان بود.

وی اضافه کرد: با اعتقاد قوی به امام (ره)، انقلاب و شهدا برای دفاع از دستاوردهای شهدا دارای اراده ای راسخ بود، هم چنین عزم و اراده ای محکم در تحصیل داشت و با توجه به این که کارمند بود، بعد از ظهرها از شهر دیگری به خوانسار باز می گشت، منابع درسی پزشکی را تهیه می کرد و مصمم بود تا در رشته پزشکی قبول شود و با تلاش و استعداد قوی وخدادادی بالاخره در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول شد.

این هم درس و دوست شهید با اشاره به جرات و شجاعت شهید در زمینه پزشکی خاطر نشان کرد: افرادی که پزشک و متخصص هستند می دانند که رشته پزشکی شجاعت و جسارت و اطلاعات قوی می خواهد و اگر مشیت خداوند بر این بود که این شهید امروز در عرصه پزشکی خدمت کند به طور قطع از پزشکان سرآمد می شد.

وی با تاکید بر زنده بودن شهدا و تاثیر معنوی ایشان در حفظ دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: امروز نیز شهدا در بین ما هستند و اگر کسانی بخواهند به این انقلاب صدمه ای برسانند شهدا در برابرشان می ایستند.

معینی هم چنین به احترام و محبت شهید به پدر و مادر خود و اطرافیانش اشاره کرد و افزود: یکی از دوستان شهید اهل یکی از روستاهای خوانسار به بیماری مبتلا شده بود و وقتی شنیده بود ایشان پزشک است علائم بیمار خود را برای شهید گفته بود، شهید شروع به تحقیق درباره بیماری کرده بود و پس از آن که نوع بیماری را تشخیص داده بود داروهایی را خریداری کرده و به دست دوست بیمار خود رسانده بود.
وی خاطر نشان کرد: این دلسوزی نتیجه نان حلال و شیر پاکی است که این شهید با آن پرورش یافته بود و آنهایی که به اسم انقلاب زندگی اشرافی گری برای خود ترتیب داده اند باید خجالت کشیده و دست بردارند و ببینند از یک خانه و خانواده ساده چنین شهیدی رشد یافته است.
معینی پاسداشت و تکریم والدین شهدا را مسئله ای مهم دانست و افزود: شهید آب زلال است و پدر و مادر شهید چشمه زلال هستند.

وی افزود: عرصه هایی چون جنگ و دانشگاه بود که شهدایی چون شهید شریعتی خود را در آن نشان دادند ، و کسانی که جوسازی می کنند بدانند اگر میدان برای دفاع از اسلام و راه امام (ره)  آماده باشد خواهند دید هزاران شهید هم چون شهید شریعتی به میدان می آیند.

جانباز شهید دکتر ابوطالب شریعتی بعد از پایان دفاع مقدس در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شد این شهید والا مقام به دلیل عوارض ناشی از شیمیایی در زمان دانشجویی به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها