رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، توضیحاتی پیرامون اختصاص ارز دولتی و تنظیم بازار ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۸۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد علی کیخا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستورالعمل شورای اقتصادی قوای سه گانه برای تنظیم بازار کالاها، گفت: دستوری نمی توان مشکل بازار را حل کرد، چراکه قیمت ها را در بازار عرضه و تقاضا تعیین می کند و این موضوع که چه میزان کالا در بازار تولید و عرضه و به بازار وارد می شود، تقاضا چه میزان است، توسط بازار مشخص می شود، بنابراین تلاقی عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر مشکل بازار عدم ثبات در اتخاذ سیاست های مناسب توسط دولت است، افزود: سیاست ها به صورت مرتب توسط دولت تغییر می کند، مبتنی با واقعیت ها نیست و عده ای به دلیل شرایط پیش رو از شرایط سودجویی کرده و به دلیل اینکه فکر می کنند که قیمت ها افزایش می یابد از عرضه کالا خودداری می کنند.

تولیدکننده و واردکننده ای که از عرضه جلوگیری می کند نگران آینده است

وی ادامه داد: واردکنندگان اینگونه می اندیشند که اگر این موادی را که وارد کرده اند به تولید اختصاص دهند باید پس از این با قیمت بالاتری همین مواد را تهیه کنند، لذا از عرضه این مواد خودداری می کنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولیدکننده و واردکننده ای که از عرضه جلوگیری می کند نگران آینده است، یادآور شد: دولت اخیرا اقدامی انجام داده مبنی بر اینکه زمانی که کالایی ثبت سفارش و با دلار دولتی وارد شده برای خروج از گمرک می گوید باید مابه التفاوت آن واریز شود که این موضوع بحران را تشدید می کند.

کشور نیازهای مهم تری از واردات خودروی لوکس دارد

وی با اشاره به مسائل واردات خودرو، افزود: وزیر صنعت می گوید کسانی که با ارز دولتی خودرو وارد کرده اند باید با همان قیمت ارائه دهند، آیا این افراد زمانی که قیمت خودرو افزایش یافته چنین اقدامی انجام می دهند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: چرا باید به خودروی لوکس ارز دولتی پرداخت شود، در حالی که کشور نیازهای مهم تری دارد. 

ارسال نظرات