معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با بیا اینکه ایجاد اشتغال، توسعه پایدار و رونق تولید به عنوان اولویت استان دنبال می شود، گفت : با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در پنج ماهه نخست امسال، ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۹۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی به همراه مدیران حوزه اقتصاد استان و جمعی از خبرنگاران در جریان بازدید از معادن منطقه سنگان خواف در یک نشست خبری افزود : دولت با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از جمله اشتغال روستایی، مشاغل خانگی وکمک های فنی واعتباری به کمک کارآفرینان و تولیدکنندگان آمد.

وی گفت: تنها در حوزه مشاغل روستایی، امسال به استان 610میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که تاکنون 50درصد آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال روستایی به ویژه در مناطق مرزی برای استان دارای اهمیت بالایی است تاکید کرد: گسترش سرمایه گذاری در مناطق مرزی یک اولویت است.

میرزایی به تشریح مزیت های استان پرداخت و افزود: خراسان رضوی با دارا بودن هفت درصد مساحت کشور و جمعیتی بالغ بر شش میلیون و 400 هزار نفر دارای ظرفیت های مهمی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال منطقه سنگان خواف با وجود معادن غنی سنگ آهن دارای مزیت سرمایه گذاری منحصربه فردی در این حوزه است و تاکنون 550کیلومتر عرصه معادن واگذار شده که پنجاه شرکت بزرگ در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه منطقه سنگان قطب تولید فولاد کشور خواهد شد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده 30درصد فولاد کشور در این منطقه تولید می شود.

میرزایی گفت: براساس هدف گذاری های انجام شده در افق 1404، سالانه 23.5 میلیون تن گندله، حدود 28میلیون تن کنستانتره و 10میلیون تن فولاد خام در استان تولید خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سالانه 12.5 میلیون تن گندله، حدود 6میلیون تن کنستانتره و 1.5 میلیون تن فولاد در استان تولید می شود که انتظار می رود تا پایان سال 1404 به هدف گذاری مورد نظر دست یابیم.

وی اشتغال ایجاد شده مستقیم در منطقه سنگان را هفت هزار شغل و میزان غیرمستقیم آن را بیست هزار شغل عنوان کرد و افزود: مهم ترین چالش در این حوزه تامین آب مورد نیاز صنعت است که در کوتاه و میان مدت با استفاده از روان آبها و بازچرخانی آب، مدیریت و ساماندهی می شود.

میرزایی افزود: برای دراز مدت نیز موضوع انتقال آب از دریای عمان با جدیت دنبال می شود و هم اکنون مراحل مطالعاتی طرح در حال انجام و اتمام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، با تاکید براینکه هیچگاه کشاورزی را فدای صنعت نکرده ایم اظهار کرد : تامین آب مورد نیاز صنعت از محل صرفه جویی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی مدیریت آب های سطحی و جلوگیری از خروج آبهای مرزی انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته با استفاده از روش های نوین آبیاری و تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای از اضافه برداشت 350میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

میرزایی ادامه داد: این مهم در شرایطی انجام شد که سطح زیرکشت استان تغییر نکرد و در بسیاری از حوزه ها نیز افزایش تولید داشته ایم.

علی رسولیان مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این گفتگو تاکید کرد: تامین آب مورد نیاز صنعت همواره دغدغه مدیریت عالی استان بوده است.

وی افزود: استفاده از پس آبها و آبهای سطحی برای تامین آب بخش صنعت در دستور کار قرارگرفته، ضمن آنکه بکارگیری روش های نوین مانند تولید کنستانتره بدون آب توسط تولیدکنندگان دنبال شده و به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها