عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت نتوانست با استفاده از سیاست های اقتصاد مقاومتی از تولید ملی حمایت کند.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۹۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،عملکرد دولت در زمینه حمایت از تولید ملی را ارزیابی کرد، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند، اما متاسفانه دولت آنطور که انتظار می رود شرایط را برای حمایت از کالای ایرانی را فراهم نکرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: برای حمایت از کالای ایران نیاز به زیرساخت هایی داریم تا موقعیت برای افزایش تولید با کیفیت داخلی فراهم شود که در این زمینه دولت عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

نماینده مردم مریوان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به التهاب بازار ارز، بیان داشت: دولت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اختصاص داده است؛ اما از آنجایی که برای تهیه مواد اولیه باید از دلار دولتی استفاده کنند که به راحتی این دلار در اختیار تولیدکننده قرار نگرفت.

وی گفت: برای بررسی وضعیت تولید و حمایت از کالای ایرانی، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گزارش هایی از نهادهای مختلف دریافت کرده است؛ گزارش ها نشان می دهد دولت در بحث بازار خودرو نیز نتوانسته موفقیت آمیز عمل کند.

مرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در واقع برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی زیر ساخت هایی لازم است که دولت آنها را فراهم نکرده است.

انبارها خالی است

این نماینده مجلس ادامه داد: با اقتصاد مقاومتی باید بتوانیم میزان تولیدات داخلی را افزایش دهیم و دیگر به واردات کالا نیاز نداشته باشیم؛ اما متاسفانه انبارها از مواد اولیه خالی است و به دلیل تحریم ها نتوانستیم واردات قابل توجهی را صورت دهیم تا چرخ تولید داخلی به سهولت بچرخد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور عملکرد دولت نشان نمی دهد که توانسته با اجرای سیاست های اقتصادی شعار حمایت از تولید ملی را عملی کند.

ارسال نظرات