امام‌جمعه اردکان با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی و تبلیغات روانی دشمن گفت: امروز نوبت مسئولان است که انقلابی وارد میدان شوند و اوضاع آشفته اقتصادی را سامان دهند.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۹۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با تبریک دهه ولایت به بیان جایگاه و عظمت عید غدیر خم در برابر سایر اعیاد پرداخت و گفت: جایگاه عید غدیر مثل جایگاه ماه نسبت به ستارگان است.
وی افزود: عید غدیر خم عید امامت، ولایت، عید اکمال دین و اتمام نعمت خداوند است. خداوند متعال با ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دین را کامل کرد. وظیفه همه ماست که درراه ترویج موضوع ولایت و امامت تلاش کنیم. ولایت، یکی از ارکان دین و امری آسمانی و از جانب خداوند است. خداوند متعال دین و ایمان هیچ بنده‌ای را بدون ولایت و امامت قبول نمی‌کند.
امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت و روز کارمند گفت: کارمندان عزیز بدانند که فرصت خدمت به مردم در اختیار آن‌ها گذاشته‌شده است و می‌توانند با کوتاهی نکردن در انجام‌وظیفه، رضایت حق و بهشت را کسب کنند.
وی خطاب به کارمندان افزود: وقتی مردم برای انجام کاری به شما مراجعه می‌کنند اهل انصاف باشید و خودتان را جای مردم قرار دهید و درراه خدمت به مردم اهل صبر و حوصله باشید. صبر و حوصله داشتن یکی از نیازهای کارمند نمونه در هر اداره‌ای است. کارمند باید حق مدار، خوش‌برخورد، خوش‌اخلاق، اهل وفای به عهد و اهل نظم در کار باشد و وجدان کاری داشته باشد.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: کارمند باید در کارش تخصص داشته باشد. ما روایات بسیاری داریم که اگر کسی مسئولیتی را بر عهده بگیرد و تخصصی در این زمینه نداشته باشد، خائن است. اگر از عهده این کار برنمی‌آید و تخصص ندارد و نمی‌تواند به مراجعات مردم جواب دهد صحنه را ترک کند و مسئولیت را تحویل دهد. روز کارمند روز مبارکی است برای کارمندان عزیزی که تمام هم‌وغم آن‌ها خدمت به مردم باشد.
وی اظهار داشت: متأسفانه گاهی مواردی مشاهده می‌شود که مردم گله‌دارند و می‌گویند که برخورد خوبی با آن‌ها نمی‌شود. این‌ها مردم را از ادارات، نظام و انقلاب دل‌زده می‌کند و باعث بدگویی نسبت به مسئولین و بزرگان کشور می‌شود. البته مردم گاهی توقعاتی دارند که کارمندان برای انجام آن‌ها اجازه ندارند و منع قانونی وجود دارد که می‌توان با برخورد خوب و نرم‌خویی جواب مراجعه‌کنندگان را داد.
خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) گفت: اگر دولتی بخواهد پایدار باشد و شایستگی خود را نشان دهد باید در اجرای عدالت تلاش کند و از امور مملکت و مسئولین غفلت نکند و در سامان دادن به امور مملکت هوشیار و بیدار باشد.
وی گفت: امروز به اقرار دوست و دشمن، مردم عزیز ایران با همه فشارهای اقتصادی و هجمه‌های تبلیغاتی و روانی دشمن پای این نظام استقامت کرده‌اند و ایستاده‌اند. اکنون نوبت مسئولان است که قدردان این نعمت مردم باشند و انقلابی وارد میدان بشوند و هرچه می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند و به مردم خدمت کنند و به این اوضاع آشفته اقتصادی سروسامانی بدهند تا مردم کمی دلگرم بشوند.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: اگر دولتمردان ما تلاش کنند مردم عزیز ما نیز با همه فشارها و مشکلات دلگرم می‌شوند و بیشتر استقامت می‌کنند اما اگر خدای‌ناکرده کوتاهی، حاشیه‌سازی، مسائل جناحی و سیاسی و پیگیری نکردن امور را ببینند آن موقع است که دلسرد می‌شوند. دشمن بیرونی ما هم که دهان بازکرده تا طعمه‌ای بیابد به درون کشور چشم طمع می‌دوزد.
وی افزود: کاخ سفید کارگروه اقدام علیه ایران را تشکیل داده است که هدف از این کارگروه این است که فشارهای اقتصادی را علیه ملت ایران مضاعف کنند و در این راه از کشورهای منطقه نیز کمک بگیرند. رودررو قرار دادن مردم با نظام و دامن زدن به شکاف‌های داخلی ، دومین اقدام این کارگروه است. در اینجا وظیفه دولتمردان بسیار خطیر می‌شود. مسئولان باید با خدمت درست و به‌جا، مردم را دلگرم نگه بدارند و اجازه ندهند که مردم حتی فکر ایستادن در برابر نظام را در ذهن خود داشته باشند.
امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: سومین تصمیم این کارگروه این بود که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند و هرچه می‌توانند نارضایتی اجتماعی ایجاد کنند. اما مردم ما پای همه این‌ها ایستاده‌اند به‌شرط اینکه مسئولان و دولتمردان هم به وظایف خود عمل کنند. مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که بن‌بستی در کشور وجود ندارد و برای همه مشکلات کشور راه‌حل وجود دارد. اگر ما متحد باشیم و به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم می‌توانیم همه مشکلات کشور را حل کنیم و از همه بن‌بست‌ها بیرون بیاییم و دشمنان خود را ناامید کنیم.
تبریک سالروز ولادت حضرت امام هادی (علیه‌السلام)، بیان اعمال روز عید غدیر، گرامی داشت یاد و خاطره شهید اندرزگو، شهید آیت‌الله حکیم و سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدحسین بهجتی (شفق) از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
ارسال نظرات