نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای به‌زانو درآوردن ملت ایران گفت: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند غیرت انقلابی ندارند.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۰۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، آیت‌الله محمود محمدی عراقی در مراسم یازدهمین سالگرد ارتحال امام‌جمعه فقید شهرستان اردکان با اشاره به پیشینه تاریخی این منطقه گفت: شهرستان اردکان از دیرباز بستر و مأوای عالمان پرهیزکار، روحانیون بزرگ، انسان‌های برجسته، ولایتمدار و شهدای والامقام بوده است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیت‌های روحانی بزرگی در این شهر می‌زیستند.
وی افزود: رزمندگان اردکانی در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند و تاریخ پرافتخاری را برای این شهر رقم زدند. این افتخارات، مسئولیت سنگینی را برای دفاع از انقلاب و ولایت بر دوش مردم این شهرستان می‌گذارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان گوشه‌هایی از شخصیت علمی، دینی، ادبی و اخلاقی مرحوم حضرت آیت‌الله محمدحسین بهجتی (شفق) پرداخت و گفت: روحیه ولایی این عالم بزرگوار برای همگان آشکار و روشن بود. صبر، بردباری، ایستادگی درراه هدف و راضی بودن در برابر رضایت الهی از دیگر ویژگی‌های برجسته آیت‌الله بهجتی بود که الگویی برای جوانان امروز است.
وی اظهار داشت: وارستگی، فرهیختگی، تواضع، ساده زیستی، ولایت ورزی و مردم‌دوستی در وجود ایشان آن‌چنان آشکار بود که در هرجایی حضور پیدا می‌کردند این ویژگی‌ها را می‌شد احساس کرد. دیدن چهره ایشان و نشستن با او یاد خداوند را در دل انسان زنده می‌کرد. در آثار و غزلیات ایشان نیز روح عاشقانه و الهی موج می‌زند و سرشار از معنویت است.
محمدی عراقی گفت: ازنظر منش و تفکر سیاسی و انقلابی هم بسیار ممتاز و در اقدام انقلابی بسیار شجاع بود. در دوران غربت حضرت امام (ره) نیز پشتیبان و حامی ولی‌فقیه بود. صفای باطنی، مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله بهجتی بود. وی، زبان و بیان خود را در خدمت به انقلاب به کار گرفت.
وی با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم آیت‌الله حاج سید روح‌الله خاتمی (ره) هم گفت: این عالم فرزانه نیز در این شهر خدمات دینی و علمی و معنوی فراوانی به مردم ارائه کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز اسلام، انقلاب و کشور عزیز ما در برابر دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های روزافزون استکبار قرارگرفته است و به ایثار، گذشت و جهاد امثال آیت‌الله بهجتی‌های امروز نیازمند است. جوانان این مرزوبوم باید خود را برای فداکاری بیشتر آماده کنند.
وی افزود: درست است که امروز ما جنگ نظامی نداریم اما جنگی سخت‌تر و دشوارتر داریم. افسران این جنگ، جوانان با بصیرت و آگاه و ملت فداکار ما هستند. مردم ما در دوران انقلاب با پیروی از حضرت امام (ره) و فداکاری به وظیفه خود عمل کردند که ثمره این موقعیت‌شناسی و خون شهدا، ایجاد امنیت پایدار است که هیچ‌کس جرئت تجاوز به این کشور را ندارد.
محمدی عراقی گفت: امروز، سخن گفتن از موضع اقتدار به برکت لحظه شناسی و فداکاری جوانان دیروز این کشور است. باید از بصیرت جوانان دیروز درس بگیریم و فریب حیله‌های دشمن را نخوریم و با ایستادگی در پشت سر ولایت، مقتدرانه از خون شهدا دفاع کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بسیار جای تأسف دارد که بعضی‌ها امروز دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند. آن‌ها غیرت انقلابی ندارند. در شرایطی که دشمن تمام توان خود را برای به‌زانو درآوردن ملت ایران به کار گرفته است دمیدن در شیپور مذاکره موجب امیدواری دشمن می‌شود.
وی در پایان گفت: امروز گناه تمام این فشارها و تحریم‌هایی که ملت ایران تحمل می‌کنند بر عهده کسانی است که با جهالت و نادانی خودشان از داخل به دشمن گرا می‌دهند و او را برای رسیدن به اهدافش امیدوار می‌کنند.
ارسال نظرات