معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

مسجد می تواند نقش سنگر فرهنگی را ایفا کند‎

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی مسجد و حادثه به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صیونیست ها در سال ۱۳۴۸، اظهار داشت: گرامی داشتن مسجد به این معنی است که مسجد و کارکردهای آن را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۲۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، محمدعلی فاضلی نسب با تاکید بر ظرفیت های موجود در مساجد، افزود: مسجد در یک جامعه می تواند سبک زندگی اسلامی را در میان خانواده ها رواج دهد.

وی ادامه داد: مسجد نقش ویژه ای در بسط دادن احادیث، آیات، روایات، تعالیم الهی و سنت نبوی در بین مردم دارد.

فاضلی نسب به ظرفیت مسجد، در اجرای برنامه های تربیتی برای نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان سرمایه های ارزشمند و موتور محرک هر کشور هستند که باید با تعالیم اسلامی قدم بردارند و غفلت از این قشر موجب می شود این سرمایه ها اتقلاف شده و با گرایش به مسائل انحرافی همچون اعتیاد، به سرباری برای جامعه تبدیل شوند.

وی با بیان این که مسجد محل آرامش و عبادت است، ابراز کرد: می توانیم یک سری کارکردهای ویژه مسجد را بازخوانی کنیم و در این راستا از رهنمودهای مقام معظم رهبری کمک بگیریم.

 فاضلی نسب افزود: امام خمینی فرمودند؛ «مسجد سنگر است و سنگر را حفظ کنید» و همانگونه که مساجد در زمان جنگ تحمیلی، نقش سنگر اسلام را از لحاظ اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه های نبرد حق علبه باطل را داشته است، امروزه هم می تواند در امورات فرهنگی این نقش را ایفا کند.  

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها