خبرهای داغ:
زاهدی عنوان کرد: درست زمانی که مفاهیمی را که انسان به زبان عادی نمی توانست بیان کند زبان هنر بوجود آمد و با به وجود آمدن زبان آهنگین هنر، عرفانی ترین هنر بشر، خوشنویسی را به وجود آورد.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۸۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین افتتاح سمفوزیوم هنری استان قزوین و پنجمین دوسالانه جشنواره بین المللی خوشنویسی ایران در سرای سعدالسلطنه با حضور حسینی معاون وزیر و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.
 
در این مراسم زاهدی بیان کرد: امروز نه تنها روز قزوین و آغاز هفته فرهنگی قزوین است و پنجمین دوسالانه خوشنویسی برگزار می شود بلکه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی فعالیتهای فرهنگی متنوعی در قزوین در حال اجرا می باشد. 
 
وی گفت: آنچه بعنوان مهمترین و رایج ترین وسیله ارتباطی انسان مطرح است، زبان می باشد. زبانی که در طول مسیر پیدایش بشر از آواهای بسیار ابتدایی شکل گرفت، رشد کرد و زبان ها و گویش ها و لهجه های مختلفی بین ملتها و اقوام جهان بوجود آمد.
 
استاندار قزوین عنوان کرد: پیدایش و ابداع خط در اصل برای ماندگاری زبان توسط انسان بود و می توان گفت تا زمانی که حرف بشر، حرف روزمرگی و سخن مفاهیم ساده زندگی حیوانی بشر است، زبان محاوره ای قابل استفاده می باشد.
 
زاهدی افزود: اما انسان زمانی که بخواهد حرف دل خود را بزند مفاهیم انسانی و ایمانی و الهی از عشق و سرمایه معنوی انسانی پیش می آید و پای هنر به میان کشیده می شود.
 
زاهدی تصریح کرد: درست زمانی که مفاهیمی را که انسان به زبان عادی نمی توانست بیان کند زبان هنر بوجود آمد و با به وجود آمدن زبان آهنگین هنر، عرفانی ترین هنر بشر را به وجود آورد.
 
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اولین کاری که انسان در زمینه هنر انجام داد، زبان عادی را تبدیل به نظم و نثر نموده و آن را آهنگین کرد و به همین شکل که زبان آهنگین شد خط نیز آهنگین شد و‌ در این پیچ و تاب، رمانی که نمی توانست از زندان تن رهایی یابد، حرف های خود را از طریق خط و زبان بیان کرد.
 
 زاهدی اضافه کرد: خوشنویسی در میان هنرها، تنها هنری است که بعد از قرنها هرگز به انحراف و ابتذال کشیده نشد و بعنوان عرفانی ترین هنر در میان مردم مورد الهام قرار گرفت.
 
وی تصریح‌کرد: قزوین دیاری است که بزرگان خوشنویسی ایران زمین از آن برخاسته اند و اینک نیز بزرگان خوشنویسی در این استان قلم می زنند و برای مخاطبین خود هنر می آفرینند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها