استاندار استان مركزي در خصوص رشد علمي جوانان كشور در سطح بين المللي ، افزود : ايران در حال حاضر در توليد علم جزء 10 كشور برتر دنيا محسوب ميشود و همچنين در فناوريهاي نو و علوم پزشكي و هسته اي در ميان بيست كشور برتر دنيا قرار دارند و ما ميتوانيم با استفاده از امكانات و ظرفيت هاي خوب جوانان به رتبه ها و موفقيت هاي خوبي در سطح جهان برسيم .
کد خبر: ۹۰۵۰۰۹۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سيد علي آقازاده استانداراستان مركزي در مراسم جشنی به مناسبت دهه ولايت و سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در كانون امام علي (ع) شهرستان اراك برگزارشد با تبريك هفته دولت و ياد و خاطره شهداي گرانقدر دولت گفت : ازدواج حضرت علي (ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) كه دو برگزيده عالم هستي مي باشند يك افتخاري بزرگ براي شيعيان عالم است و بايد به وجود چنين برگزيدگاني با عظمت افتخارنمود .
استانداراستان مركزي به حضور جوانان فعال و پويا در سطح كشورهم پرداخت و خاطرنشان كرد : عليرغم اينكه آرام آرام جمعيت جوان كشور در حال ورود به ميانسالي ميباشد ، ولي هنوز ميانگين سني جوانان كشورايران اسلامي ما از برخي از كشورهاي منطقه و جهان بالاتر است .
آقازاده در ادامه با تاكيد بر استفاده بيشتر از ظرفيت هاي جوانان در كشور هم ، گفت : تمام تلاش دولتهاي مختلف به استفاده مناسب و صحيح از تمامي ظرفيت هاي جوانان بوده و البته نبايد همه اين اقدامات توسط دولت صورت بگيرد و دولت ميتواند با ايجاد زيرساخت ها، به حضور جوانان در سطوح مختلف كشور كمك نمايد و استفاده از جوانان به فعال و پويا شدن جامعه منجر ميشود.
وي هنر دولت را در فراهم كردن امكاناتي براي حضور جوانان در سطوح مختلف كشورضروري دانست و افزود : در سطح كشور جواناني زيادي داريم كه عليرغم داشتن توانائي مناسب، نتوانسته ايم از ظرفيتهاي آنان استفاده لازم را ببريم و درعين حال گروه هاي مختلف علمي ، فرهنگي وهنري درحال فعاليت و حركت هاي خود جوش خود هستند.
استانداراستان مركزي به رشد علمي قابل توجه جوانان كشور درسطح بين المللي هم اشاره نمود و افزود : ايران درحال حاضر در توليد علم جزء 10 كشور برتر دنيا محسوب ميشود و همچنين در فناوريهاي نو و علوم پزشكي و هسته اي در ميان بيست كشور برتر دنيا قرار دارند و ما ميتوانيم با استفاده از امكانات و ظرفيت هاي خوب جوانان به رتبه ها و موفقيت هاي خوبي در سطح جهان برسيم .
آقازاده به حوزه ورزش وموفقيت هاي گوناگون آن در سطح بين المللي هم پرداخت وخاطرنشان كرد : در چند سال اخير و در سطح مسابقات مختلف آسيايي و جهان ، شاهد موفقيت هاي خوبي هستيم و درهمين بازيهاي آسيايي ، برخي تيم ها از جمله كبدي كاران كشورمان براي اولين بار به مقام قهرماني در سطح آسيا دست پيدا نمودند.
وي با تاكيد بر اينكه اين موفقيت هاي جوانان در سطح بين المللي بايد در داخل كشورهم با رفع موانع برداشته شود ، گفت : مسئولين بايد در داخل كشور با ايجاد اميد ،انگيزه و با هوشياري ، همكاري و البته با يك وحدت نظر بتوانند موانع و مشكلات فعاليت اين جوانان را برداشته ، تا بتوانيم به موفقيت هاي بيشتر و بهتري برسيم .
استاندار استان مركزي در پايان به اهميت ايجاد خانه جوان در اراك هم گفت : افتتاح خانه جوان در اراك ميتواند به كارهاي سالم در بين جوانان منجر شود و اين حركت با افتتاح خانه جوان در شهرستان ساوه تا پايان شهريور ماه وارد مرحله جديدي خواهد شد و اين حركت در بين ساير شهرستان هاي استان هم عملياتي خواهد شد و افتتاح خانه هاي جوان ميتواند به حضور و نزديك شدن افكارجوانان با يكديگر كمك نمايد .
همچنين در پايان اين مراسم از تعدادي از زوج هاي جوان ورزشكار هم با اهداي لوح و هدايايي تقدير شد.

ارسال نظرات