خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهرستان قم:

مشکلات خانه‌های بهداشت روستایی باید حل شود

شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به موضوع کمبود پزشک در خانه‌های بهداشت گفت: بیشترین مشکل خانه‌های بهداشت در روستا‌ها است چرا که بیشتر ساکنین روستا‌ها افراد سالخورده هستند و نیاز مبرم به پزشک دارند، به همین خاطر باید مشکلات پزشک و تجهیز نبودن خانه‌های بهداشت روستایی حل شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۲۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
مشکلات خانه‌های بهداشت روستایی باید حل شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا الیاسی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان قم که به بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی - درمانی شهر‌ها و بخش‌های تابعه اختصاص داشت ضمن تبریک هفته دولت گفت: مسائل و مشکلات درمانی و بهداشتی مردم باید بررسی شده و برای آن راه حل ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به موضوع کمبود پزشک در خانه‌های بهداشت اظهار کرد: بیشترین مشکل خانه‌های بهداشت در روستا‌ها است چرا که بیشترین ساکنین روستا‌ها افراد سالخورده هستند و نیاز مبرم به پزشک دارند و اعلام کرده‌اند که حضور یک پزشک به طور سیار و یک روز در هفته پاسخگوی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه در شیفت عصر در اکثر خانه‌های بهداشت پزشک حضور ندارد، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات عدم تجهیز شدن آزمایشگاه‌های این مراکز است که برای انجام آزمایش و ارائه نتیجه آن با توجه به فاصله تا مرکز استان باید این مراکز تجهیز شوند.

الیاسی با بیان اینکه خانه‌های بهداشت باید به‌صورت شبانه روزی فعالیت کنند، اظهار کرد: در بخش سلفچگان با توجه به اینکه یک منطقه صنعتی هم است، نیاز داریم که پزشکانی در شیفت عصر و شب حضور داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم با اشاره به اینکه سلفچگان یک منطقه مسافرخیز است، گفت: در ایام تعطیل و روز‌های پایانی هفته ترافیک سنگینی در مسیر‌های این منطقه وجود دارد که این به‌خاطر این موضوع نیاز به اورژانس و همچنین ایجاد اورژانس معین در این منطقه حس می‌شود. همچنین مسؤولین درخواست راه اندازی اورژانس هوایی را دارند که چندین تقاضا داشتیم که از بیمارستان شهیدبهشتی پرواز انجام شده است.
ارسال نظرات