خبرهای داغ:
معاون فنی مرکز بهداشت قم با اشاره به حضور پزشک زن در خانه‌های بهداشت گفت: این موضوع از اولویت‌های مرکز بهداشت است، زیرا این موضوع اساسی است که وقتی خانمی به مرکز مراجعه می‌کند بتواند مشکلات خودش را توسط یک پزشک خانم حل کند.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۲۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
حضور پزشک زن در خانه بهداشت در اولویت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدجواد باقریان ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان قم که به بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی-درمانی شهر‌ها و بخش‌های تابعه اختصاص داشت اظهار کرد: ساختار شبکه مرکز بهداشت در تمام کشور به این صورت است که هر چند روستا که در مجاورت یکدیگر هستند یک خانه بهداشت داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خانه‌های بهداشت، ادامه داد: روستایی که خانه بهداشت در آن احداث شود باید در مرکزیت این چند روستا باشد و همچنین در مسیر حرکت آن روستا‌ها قرار گرفته واجد شرایط احداث باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت قم با اشاره به وظایف بهورزان گفت: این افراد وظیفه خدمات رسانی سطح یک یعنی بهداشت خانواده، بهداشت محیط و... را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مردم روستا بیشتر به پزشک نیاز دارند اظهار کرد: وظیفه ما این است که مردم بیمار نشوند، مرکز بهداشت اصل فعالیتش پیشگیری از بیمار شدن است نه اینکه وقتی مردم بیمار شدند بیایند بگویند به دکتر نیاز داریم، البته درمان هم بخشی از وظیفه ما است.

باقریان با بیان اینکه به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک نیاز است، گفت: نیروی پزشک فقط در مرکز حضور دارد و می‌تواند در روستا‌ها «ده گردشی» کند، اگر این ده گردشی افزایش یابد برخی مناطق از حضور پزشک خالی می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت قم با بیان اینکه جمعیت را ساکنین مشخص می‌کنند، ادامه داد: نمی‌توانیم جمعیت را براساس زائرین و مسافرین تعیین کنیم، اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم باید یک ارگان دیگر این مسئله را برعهده بگیرد و منابع آن را تأمین کند.

وی با اشاره به حضور پزشک زن در خانه‌های بهداشت گفت: این موضوع از اولویت‌های مرکز بهداشت است، زیرا این موضوع اساسی است که وقتی خانمی به مرکز مراجعه می‌کند بتواند مشکلات خودش را توسط یک پزشک خانم حل کند.
ارسال نظرات