بندرعباس - چهار پروژه عمرانی در بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری مهر، صبح شنبه به مناسبت هفته دولت چهار پروژه به ارزش ۲۰۷ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال از مجموع ۳۰۸ پروژه به ارزش بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال به عنوان پروژه های انتخابی، افتتاحیه هفته دولت در شهرستان بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران استانی به بهره برداری رسید.

پروژه سالن ورزشی در محله الشهدا اولین پروژه افتتاح شده در هفته دولت

سالن ورزشی محله الشهدا با اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال توسط شهرداری بندرعباس توسط استاندار هرمزگان افتتاح شد.

 عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس در این آیین اظهارداشت: در هفته دولت سال‌جاری تعداد ۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۶۵ میلیارد ریال توسط شهرداری بندرعباس در بخش‌های بهبود عبور و مرو و پیاده‌رو سازی، فضای سبز و ایجاد پارک، آسفالت و بهسازی معابر، ایجاد فضای اداری و خدماتی شهرداری، زمین‌های ورزشی، حمل و نقل و سایر بخش‌های دیگر ایجاد شده است.

وی با اشاره به ساخت اماکن توسعه‌ای و محرک محلات، توسط شهرداری بندرعباس، افزود: یکی از دیدگاه‌های دیگر شهرداری بندرعباس که با هماهنگی و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر مورد پیگیری است، بحث توسعه متوازن محلات بوده که این موضوع طی سال‌های اخیر دنبال شده و با توجه به اینکه حدود ۴۳ درصد از محلات شهر بندرعباس در بافت فرسوده قرار دارند، این مهم در حال پیگیری است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه رویکرد تازه شهرداری بندرعباس در بحث توسعه ورزشی محلات، ایجاد سالن‌های ورزشی است، ادامه داد: این نگاه علاوه بر رونق‌بخشی به ورزش محلات، موجب ایجاد فضای لازم به منظور توسعه ورزش بانوان نیز می‌شود.

امینی‌زاده با تاکید بر اینکه نگاه ما، صرف توجه به زمین‌های فوتبال در محلات نیست، گفت: با احداث نخستین سالن ورزشی در یکی از محلات پر جمعیت شهر، می‌توان امیدوار بود که رشته‌های ورزشی سالنی نیز توسعه یابند.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: ساخت این سالن با تملک یک ملک خصوصی و از محل اعتبارات داخلی شهرداری بندرعباس ساخته شده و زمینه رشد ورزش‌هایی مانند هندبال، والیبال، ورزش‌های رزمی و غیره را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به جزئیات فنی این پروژه‌ افزود: سال ورزشی الشهداء ۲۴ متر طول و ۲۰ عرض داشته و امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سیستم خنک‌کننده، کف‌پوش مناسب، رختکن‌، دفتر مدیریت و غیره نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

امینی‌زاده اظهار کرد: ساخت این سالن ورزشی با اعتبار ۱۲ میلیاردریال و توسط شهرداری منطقه سه بندرعباس انجام شده است.

احداث پروژه خیابان قدس به بهره برداری رسید

همچنین پروژه احداث خیابان قدس ۲۰ در بلوار شهید حقانی با اعتبار ۲۵ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

عباس امینی‌زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهر اظهار کرد: تجلی افکار و معانی ارزشمند این شهیدان والامقام، وحدت دولت و مردم در سایه اطاعت از فرامین مقام عظمای ولایت، الهام‌بخش تلاش و روشنی بخش مسیری است که دستیابی به رشد، توسعه، اقتدار و سرافرازی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: هفته دولت بهترین زمان برای به ثمر رسیدن تلاش‌ها دولتمردان در این مرز و بوم است و هرساله در این ایام پروژه‌های متعددی در اختیار شهروندان فهیم بندرعباس قرار می‌گیرد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه سیاست رونق‌بخشی محلات به ویژه بافت‌های فرسوده، و توسعه این بخش‌ها از طریق بازگشایی معابر جدید یکی از رویکردهای جدی شهرداری طی پنج سال اخیر بوده است، گفت: در این محلات تسهیل‌گری‌های متعددی صورت گرفته و به منظور خارج سازی از رکود و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و شهری، این بخش‌ها از امتیازات قانونی ویژه‌ای بهره‌مند هستند.

امینی‌زاده با اشاره به اعتبار ۲۵ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریالی بازگشایی«خیابان محله سید کامل»، تاکید کرد: کار توافق با صاحبین املاک، تخریب، بازگشایی، زیرسازی، آسفالت، ایحاد مبلمان و غیره در محلات یکی از وقت‌گیرترین و پرهزینه‌ترین کارهای ممکن در مجموعه مدیریت شهری است که اکنون شهرداری کارنامه قابل توجهی در این مورد دارد.

وی با اظهار اینکه طول این خیابان ۳۱۰ متر و عرض آن ۱۶ متر است و برای احداث آن ۱۸ ملک تملک شده است، بیان کرد: اجرای ۱۰۰۰ متر جدول‌گذاری، یک هزار و ۲۴ متر زیرسازی با بیس، ۴۱۰۰ متر مربع آسفالت با ضخامت شش سانتیمتر، ۷۵۰ متر کانیو، ۱۹۰۰ متر مربع اینترلاک، حمل و خاک برداری ۲۱۵۰ متر مکعب نخاله ساختمانی و غیره، از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه است.

پروژه توسعه پست داماهی به بهره برداری رسید

پس داماهی از دیگر پروژهای هفته دولت در بندرعباس بود. هدف از احداث این طرح افزایش ظرفیت پست داماهی از ۳۰×۲ به ۳۰×۳ مگاوات آمپر است. برای احداث این پروژه مبلغی به ارزش ۱۲۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است. این طرح که پر هزینه ترین طرح انتخابی است توسط برق منطقه‌ای به مرحله اجرا در آمد.

حسن کهوری مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه صنعت برق در استان و کشور صنعت پیشرو است، عنوان کرد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با عنوان اینکه ۵ درصد از تولید برق کل کشور در استان هرمزگان تولید می شود، اظهارداشت: ۶۴ پروژه توزیع در دولت به بهره برداری رسیده بود در هفته دولت سال جاری هشت پروژه خط و پست به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید نیروگاهها معادل ۳۱۵۱ مگاوات بوده که البته با توجه به شرایط و محدودیتهای موجود، مشکلات تعمیرات نیروگاهها و گرمای طاقت فرسای هوا، تولید واقعی معادل ۲۲۵۰ مگاوات می باشد و این در حالیست که میزان مصرف استان بالغ بر ۳۱۰۰ مگاوات است.

کهوری افزود: ظرفیت پستهای نصب شده استان ۱۹۸۳۷ مگاولت آمپر و طول خطوط انتقال و فوق توزیع ۶۰۰۰ کیلومتر مدار است و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ، تعداد ۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و درخصوص پروژه های در دست اقدام نیز ، براساس برآوردهای قبلی انجام شده به اعتباری معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای هرمزگان در ادامه از مسائل و مشکلات پیش روی صنعت برق در استان خبر داد و افزود: در کنار تحریم های گذشته که کم کم اثرات منفی خود را در مسیرتوسعه تاسیسات و تجهیزات برق بر این صنعت تحمیل کرده، کمبود منابع مالی از مهم ترین و بارزترین مشکلات ماست که این امر نیز نیازمند دولت و مجلس به اقتصاد برق است.

پروژه گاز رسانی به الهیه جنوبی که به طول ۲۲ کیلومتر امتداد دارد وظیفه تامین گاز دو هزار و ۵۰۰ خانواده را بر عهده دارد. برای احداث این طرح هزینه‌ای به مبلغ ۵۰ هزار میلیون ریال هزینه شده است.

ارسال نظرات