عضو هیئت رئیسه مجلس نحوه بررسی استیضاح وزیر اقتصاد در صحن علنی پارلمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۲۳۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) پارلمان، در تشریح نحوه بررسی استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان 2 ساعت زمان در اختیار دارد و استیضاح کنندگان نیز 2 ساعت زمان دارند که می‌توانند در دو بخش از آن استفاده کنند.

وی افزود: در ابتدا استیضاح‌کنندگان می‌توانند 2 ساعت زمان خود را در بخش اول سوالات استفاده کرده یا حداکثر می‌توانند 2 ساعت را به 2 قسمت 90 دقیقه و 30 دقیقه تقسیم‌بندی کنند اما با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است استیضاح‌کنندگان در 2 بخش موارد مورد نظر را مطرح کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در همین راستا تصریح کرد: وزیر اقتصاد 2 ساعت فرصت دارد که می‌تواند در قسمت اول توضیحات به 2 نفر از نمایندگان اجازه صحبت داده شود در نهایت وزیر و استیضاح‌کنندگان می‌توانند در پایان صحبت‌های خود در 30 دقیقه جمع‌بندی‌های خود را ارائه دهند.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: نمایندگان باید در 17 محور استیضاح موارد خود را مطرح کرده و از پرداختن به مباحث حاشیه‌ای و غیرمستند خودداری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی نمایندگان سوال‌کننده از وزیر اقتصاد را به شرح زیر قرائت کرد:

حسینعلی حاجی دلیگانی

هادی بهادری

هدایت‌الله خادمی

طیبه سیاووشی

عباس پاپی‌زاده

حسن نوروزی

صدیف بدری

شادمهر کاظم زاده

مجید کیانپور

علی ساری

قاسم جاسمی

مهرداد لاهوتی

الیاس حضرتی

ارسال نظرات