خبرهای داغ:
در روز‌های داغ تابستان، فعالیت‌های جهادی نیز بازارش داغ است. دانشجویان جهادگر خراسان شمالی در سراسر شهرستان‌های استان به یاری مردم محروم شتافتند.
کد خبر: ۹۰۵۰۲۸۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در روز‌های داغ تابستان، فعالیت‌های جهادی نیز بازارش داغ است. دانشجویان جهادگر خراسان شمالی در سراسر شهرستان‌های استان به یاری مردم محروم شتافته و لغاتی مانند عدالت خواهی، توجه به محرومین و اخلاص را ترجمه کرده اند.

این بار به سراغ دانشجویان شهرستان جاجرم رفتیم که مشغول خدمت رسانی در مناطق روستایی هستند.

جواد سلمانی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اردوی جهادی دانشجویی طرح هجرت ۳ دانشجویی شهرستان جاجرم با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان مراکز علمی شهرستان در روستا‌های هدف بخش سنخواست که شامل کلاته ترکها، قلی وکلاته موری بود برگزار شد که از این جمع ۳۵ نفر خواهر دانشجو و ۲۰ نفر برادر دانشجو مشغول فعالیت بودند.

سلمانی ادامه داد: عرصه فعالیت دانشجویان در زمینه‌های آموزشی فرهنگی و عمرانی تعریف شد که از جمله آن می‌توان به کلاس‌های پرورش قارچ و زعفران، نمدبافی، خیاطی، مهد کودک، کامپیوتر، کلاس‌های تقویتی زبان و ریاضی، مشاوره درخصوص ازدواج، سبک زندگی اسلامی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، چون طلاق و اعتیاد، احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن، معرفی گیاهان دارویی و بازار فروش آن، اطفاحریق بن ابه نیاز منطقه و دیگر برنامه‌ها اشاره کرد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: همچنین در عرصه عمرانی ساخت و مرمت منازل و سرویس حمام دستشویی ۳ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، سم زدایی محل نگه داری دام و طیور اهالی روستای کلاته ترک‌ها و توزیع بروشور‌های معرفی بیماری تب کنگو در سطح روستا‌های هدف با همکاری اداره دامپزشکی انجام شد.

وی افزود: بازدید و سرکشی از خانواده‌های نیازمند، دیدار خانواده شهید معزز شهید محمد علیپور و برگزاری مراسم آبروی محله برای این شهید بزرگوار و اعزام اکیپ پزشکی بیمارستان جوادالائمه سپاه استان خراسان شمالی به روستای قلی از دیگر فعالیت‌های اردوی جهادی دانشجویان جاجرم بود.

سلمانی تصریح کرد: ما علاوه بر مردم روستا برای خوده جهادگران عزیز شب‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده بودیم. از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌هایی مثل شبی با شهدا، دعای ندبه، مناجات شبانه، جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و برنامه‌های دیگر اشاره کرد.

وی با اشاره به این موضوع که این برنامه‌ها تنها بخشی از فعالیت‌های جهادگران بود، گفت: دانشجویانی که اینجا هستند، برای رضای خدا آمده اند و اجرشان را از شهدا خواستار هستند. در پایان از همه عوامل اجرایی این اردو مخصوصا دانشجویان شرکت کننده، مدیران و روسای ادارات شهرستان که نهایت همکاری را با این مجموعه داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

۱۷۰ بانو و کودک تحت آموزش جهادگران دختر قرار گرفتند

زینب محمدی، مسئول خواهران اردوی جهادی بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم گفت: فعالیت‌های خواهران بسیج دانشجویی به دو بخش فرهنگی و آموزشی تقسیم می‌شود که ریز فعالیت‌ها پیش‌تر ذکر شد؛ اما اگر بخواهم تکمیل کنم باید بگویم در بخش کلاس‌های پرورش زعفران با رایزنی‌های انجام شده مدرک نیز به بانوان ارائه شد تا بتوانند از وام‌ها استفاده کنند و اشتغالزایی صورت پذیرد.

محمدی ادامه داد: طبق شناسایی که انجام شد، روی مشاوره‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم. از اساتید حوزه‌ علمیه‌ شهرستان گرمه استفاده کردیم. در حوزه‌های مختلف و به صورت فردی و گروهی مشاوره با موضوعات مختلفی مانند اعتیاد، روابط همسر‌ها و... به مردم داده شد. در مجموع حدود ۱۷۰ بانو و کودک تحت پوشش برنامه‌های تیم جهادی خواهران قرار گرفتند.

فهیمه یعقوبی، مسئول فرهنگی اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی شهرستان جاجرم گفت: بنده از سال ۹۴ در اردو‌های جهادی مشغول فعالیت وخدمت رسانی به مردم روستا‌ها بودم. این توفیق الهی و افتخار بنده حقیر است که در این حوزه فعالیت داشته باشم. هدف از اردوی جهادی در وهله‌ی اول خود ساختن است و در وهله‌های بعدی خدمت رسانی به مردم. فقر زدایی و رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از اهداف ثانویه اردو‌های جهادی است. کار‌های فرهنگی تاثیر زیادی دارد، ولی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

یعقوبی ضمن اشاره به یک خاطره بیان داشت: در دیداری که با یکی از اهالی روستا داشتیم پیر زن روستایی بیان داشتند که در شب‌های قدر ماه رمضان از امام زمان (ع) خواستند که مشکلاتشان را حل کند که با وارد شدن جهادگران و حل مشکلش توسط جهادگران دانشجو، اذعان داشتند که امام زمان شما را برای من فرستاده و شما سربازان امام زمان هستید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها