معاون فرهنگی اوقاف سیستان و بلوچستان:

مسجد بهترین مکان برای عروج معنوی و تربیت فرزندان بسیجی و انقلابی است

معاون فرهنگی اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: امروز مؤمنین باید با حضورشان در مساجد، این سنکر اللهی را حفظ کنند چرا که مساجد بهترین مکان برای عروج معنوی و تربیت فرزندان بسیجی و انقلابی است.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۹۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با مطالعه تاریخ صدر اسلام در می‌یابیم که در اسلام مسجد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در گذشته مرکز همه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی مسلمنان بوده است.

حجت الاسلام اشرفیان اظهار کرد: مسجد اختصاص به زنان یا مردان، سالخوردگان یا جوانان، نوجوانان و کودکان، فقیر یا غنی، طلبه یا بازاری ندارد و همه باید به نحو مطلوب از این ظرفیت بالا استفاده کنند.

وی افزود: مسجد نباید فقط به یک عبادتگاه صرف تبدیل شود همان طور که پیامبر اکرم (ص) نیز در مسجد به مشکلات مردم و جامعه رسیدگی می‌کردند و به تعلیم مکتب اسلام می‌پرداختند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز نیز مؤمنین باید این سنکر اللهی را با حضورشان در مسجد حفظ کنند و فرزندانشان را با مسجد آشنا کنند و به مسجد بیاورند برای مساجد دغدغه داشته باشند چرا که مساجد بهترین مکان برای عروج معنوی و تربیت فرزندان بسیجی و انقلابی است.

گفتنی است بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.
ارسال نظرات