خبرهای داغ:
بسیج اصناف استان گلستان با شروع هفته ی بسیج اصناف بیانیه ای را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۴۳۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، بسیج اصناف استان گلستان با شروع هفته ی بسیج اصناف بیانیه ای را منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

مقام معظم رهبری :
ورود اصناف وبازاریان کشور در جریان مبارزات انقلابی یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی می باشد ،بازاریان متدین در سراسر کشوراز اولین گروههایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند وفضای کشور رادرسال 1341گرم کردند .

هدف وفلسفه اصلی تشکیل سازمان بسیج اصناف درواقع هویت بخشی به اصناف وبازاریان وکمک به این مجموعه عظیم وتاثیر گذار در شرایط مختلف است .

ضمن تبریک اعیاد قربان وغدیر خدمت همه هموطنان عزیزبویژه مردم خوب وولایتمدار استان گلستان موجب منت است که این ایام خجسته همزمان با شروع هفته مبارک بسیج اصناف 29/05/97لغایت 04/06/97 شده است .

هفته ای که در آن شاهد به نمایش گذاشتن فعالیتها وتقدیر وتشکر از بهترین مخلوقات خداوند عالم یعنی بازاریان عزیز ومخلص وولایی هستیم .

سال 96رابا شش اولویت اساسی پیگیری کردیم:

1- مبارزه با قاچاق کالا

2- مبارزه با ورود کالاهای وارداتی که مشابه داخلی دارند

3- کمک به راه اندازی کارگاههای تولیدی صنفی که تعطیل ونیمه تعطیل می باشند با مشارکت اصناف وبازاریان وتجار (با توجه به اینکه ما در سال 96حدود 600واحد صنفی در زمینه پوشاک در سطح کشور داشتیم که هیچ آماری ازوضعیت تعطیلی ونیمه تعطیلی انها نداشتیم وقاچاق در این زمینه هم مضاف برعلت بود ).

4- توجه جدی به فرهنگ سازی وامور رسانه ای (با برگزاری نشستها وجلسات متعدد در سطح استان با همکاری اتاق های اصناف

5- شناسایی مزیت های اقتصادی استان بویژه در بخش اصناف وتجارت.

این سازمان با عمل به تکلیف انقلابی خود وبا اجرای برنامه های مختلف در طول سال در واقع بخشی از رویکرد های پیش رو را به انجام می رساند وهنوز مسیر طولانی ای را پیش روداردکه در ذیل به برخی از گزارش عملکردهای برنامه ای این سازمان از ابتدای سال 96جهت اطلاع اشاره می گردد .

از برنامه های محوری در طول سال آموزش های فقه بازار برای افرادی که می خواهند جدید پروانه کسب دریافت کنند ویا درخواست تمدید دارند است که از اول سال 96تاکنون بیش از 5هزار نفردر این آموزش ها شرکت نموده اند .

برگزاری بیش از 30نشست تحکیم بنیان خانواده برای خانواده های بازاریان محترم وخواهران شاغل در بازار است که با استقبال خوبی روبروست .

همچنین تلاش در جهت تقویت نماز جماعت اول وقت دربیش از 7مجتمع ومسجد بازار نیز یکی دیگر از برنامه های سازمان است .

تقویت ،حمایت وتعامل با سازمانهای مردم نهاد قشر یکی از برنامه های شاخص این سازمان می باشد .

برگزاری برنامه های اردویی زیاتی ،سیاحتی راهیان نور ومشهد مقدس وقم نیز از برنامه های تاثیر گذار بوده است .

تشکیل شورای قشر بسیج اصناف وهیات اندیشه ورز با هدف دخیل نمودن بسیجیان عزیز نخبه در تصمیم گیری ها ی مهم ورفع موانع موجود .

آموزش بیش از 5هزارنفراز اصناف وبازاریان محترم در موضوع مشتری مداری

کمک بیش از 000/000/340میلیون ریال بازاریان محترم در طرح یک کاسب یک دانش آموزدر سال 96

عضویت در کمیسیون عالی نظارت بر بازار در استان نیز فرصت خوبی جهت برآوردوحل مشکلات ونارضایتی های موجود در بازار وزمینه چاره اندیشی جهت مرتفع نمودن چالش های آتی را فراهم نموده است .

نامگذاری این هفته بنام هفته بسیج اصناف با سالروز شهادت شهید بزرگوار شهید مهدی عراقی از یاران امام راحل (ره)وپیشکسوت بازارعجین شده است که بنیانگذار انقلاب اسلامی با پای پیاده در مراسم تشییع وی شرکت کردند .

سازمان بسیج اصناف وبازاریان وفعالان اقتصادی سپاه نینوا گلستان بعنوان خدمتگذار این قشر زحمتکش ودرسالی که مزین است به نام حمایت از کالای ایرانی ، برنامه هایی را باهمت حوزه های بسیج اصناف شهرستانهادرطول این هفته باعناوین هرروز برنامه ریزی نموده است که اهم آن در ذیل می آید.

دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران قشر اصناف وشهدای مدافع حرم- برگزاری جلسات هیات اندیشه ورز- آموزش های فقه بازار اسلامی و تجلیل از فعالان فقه بازار - تجلیل از فعالان و مسئولین اجرایی امر اقامه نماز و کلاسهای فقه بازار اسلامی- نشست های ویژه با عنوان یاوران معروف( تقویت نماز اول وقت در بازار وپاساژها) شرکت بازاریان و بسیجیان در دعای عرفه- رسیدگی وسرکشی از محرومان و مهیا نمودن سفره اطعام- مراسم تشویق و تکریم از بسیجیان نخبه و سادات- غبار روبی گلزار شهداء گمنام- حضور منسجم در نماز عبادی سیاسی جمعه- برگزاری نمایشگاه های لوازم التحریر ایرانی، اسلامی- نشست نقش بانوان در بازار- برگزاری یادواره شهدا ( مراسم ویژه روز بسیج اصناف به همراه تجلیل ازخانواده شهداو فعالان اقتصادی که در تحقق شعار سال اهتمام ورزیده اند )- نشست های اصناف و کسبه با محوریت حمایت از کالای ایرانی- نشست روشنگری- دیدار با امامان جمعه- برگزاری حلقات صالحین- ایستگاههای صلواتی - مسابقات ورزشی وفرهنگی

و در پایان از همه بازاریان عزیز واصناف محترم در خواست دارم کما فی السابق همکاری و تلاش خود را استمرار بخشیده و در اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری در موضوعات اقتصادی ودر سرلوحه آن حمایت از کالای ایرانی با حفظ هوشیاری مراقب نفوذ نابخردان بوده وزمینه ساز بستر مناسبی برای کار وتلاش واقتصادی پویا باشیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها