مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر

مساجد برای جوانان حکم سنگر را دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر گفت: مساجد و کانون مساجد برای جوانان ما حکم سنگر را دارد.
کد خبر: ۹۰۵۰۵۶۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم مرادی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر در همایش ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد در جمع ائمه جماعات، کارکنان ناحیه و بسیجیان این شهرستان که به همت بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر برگزار شد گفت: خداوند در سورۀ اعراف آیۀ ۳۱ می‌فرمایند: «ای فرزندان آدم! زینت خود را با هنگام رفتن به مسجد، با خود بردارید، و (از نعمت‌های الهی) بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست نمی‌دارد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در مورد مساجد تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «مسجد سنگر است». اگر مردم و جوانان ما در داخل این سنگر (مساجد) بمانند آسیب نمی ببینند یا کمتر آسیب می‌بینند، همان‌طور که یک رزمنده داخل سنگر است از آسیب تا حد زیادی در امان بوده اما اگر از سنگر بیرون بیاید ممکن است آسیب ببینند.

مرادی خاطرنشان کرد: خداوند در سورۀ توبه آیۀ ۱۸ می‌فرمایند: «مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، و نماز را برپا دارد، و زکات را بپردازد، و جز او از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهی از هدایت یافتگان باشند.

وی با اشاره به راهکارهایی در بحث کمک به مشکلات مساجد بیان کرد: ازجمله راهکارهای کمک به مساجد، رابطه دوستانه امام جماعت با جوانان، کهن‌سالان، هیئت امناء مساجد - برنامه‌ریزی برای جوانان و کودکان - بصیرت افزایی مأمومین توسط ائمه جماعات -شناسایی افراد کم‌بضاعت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان الشتر افزود: از دیگر راهکارهای کمک به مساجد؛ شناسایی افراد خوش‌صدا- سازمان‌دهی موقوفات مساجد توسط واقفین و خیرین- برگزاری جلسات ماهانه در مسجد برای حل مشکلات شهر و روستا و دعوت از مسئولین ذی‌ربط- برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین هیئت امناء مسجد- مسئول کانون فرهنگی مسجد و فرمانده پایگاه و روحانی مسجد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار