سردار حسن زاده:

وزن فرهنگ سازی اصناف در تفکرات و سعادتمندی جامعه اسلامی بی بدیل است/ "دور کردن سایه جنگ از کشور با مذاکره" دروغ محض است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن برشمردن خدمات بسیار اصناف و بازاریان در طول تاریخ به اسلام و تشیع گفت: اثرگذاری و وزن فرهنگ سازی اصناف در تفکرات و سعادتمندی جامعه اسلامی بی بدیل است.
کد خبر: ۹۰۵۰۵۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، سردار حسن حسن زاده در همایش اصناف و بازاریان شهرستان دامغان که به مناسبت هفته بسیج اصناف با حضور امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران، مسئولان و کسبه و فعالان صنوف مختلف این شهرستان در محل مسجد صاحب الزمان(عج) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: حمایت کسبه دیندار ایران اسلامی از مرجعیت، نقش درخشان آنان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و پس از آن دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست؛ بازار اسلامی همواره بر محوریت مساجد بنا شده و تدین و بصیرت دینی همواره از شاخصه های اکثریت بازاریان میهن اسلامی ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه امروز منشأ بسیاری از رسومات و آئین های اعتقادی ما بازار اسلامی است، افزود: در عرصه فرهنگ، سبک زندگی و انقلابی گری و سه مقوله مهم تغذیه سالم و حلال از منظر بهداشتی و معنوی، پوشاک و نوع پوشش و خدمات که تقریباً تمام شئونات زندگی مردم را شکل می دهد، بازاریان و کسبه هستند که نقش اصلی را ایفا می کنند.

فرمانده سپاه استان سمنان بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در باب نقش درخشان بازار در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را بهترین معرف جایگاه این قشر و بسیج اصناف عنوان و خاطرنشان کرد: در شرایط نابسامان اقتصادی و نظامی جنگ تحمیلی بخش اعظمی از حمایت ها مربوط به کسبه بود، البته امروز به هیچ وجه شرایط قابل مقایسه با روزهای جنگ نیست اما نباید از یاد ببریم که جنگ با مقاومت و درایت و حمایت مردم برمحور بازار و کسبه اداره شد.

حسن زاده با ذکر این مطلب که به شرط صبر و تجمل و درایت مسئولان و مردم از این دوران سخت عبور خواهیم کرد، تصریح کرد: این روزها این سوال مکرر مطرح می شود، "چه خواهد شد؟" جریانی می کوشد در اذهان عمومی  جابیاندازد که وضعیت کشور خیلی خراب است، اما همه می دانیم که در چهل سال گذشته تجربیات به مراتب سخت تری را پشت سرگذاشته ایم و به لطف خدا اینبار نیز در جنگ اقتصادی پیروزی نصیب ملت غیور ما خواهد شد.

 

"دور کردن سایه جنگ از کشور با مذاکره" از دهان هرکس که خارج شود دروغ محض است

وی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب سالهاست به مسئولان کشور هشدار می دهند که مراقب باشید دشمن محاسبات شما را دچار خطا نکند، اما متأسفانه شش سال بر اثر محاسبات اشتباه و عدم توجه مسئولان کشور به ظرفیت های داخلی و چشم دوختن به مؤلفه های خارجی دچار اشتباهات فراوانی شدند که امروز نتیجه آن را در اقتصاد کشور می بینیم.

فرمانده سپاه استان سمنان با اشاره به اینکه اثبات بدعهدی و دشمنی آمریکا و متحدانش و غیرقابل اعتماد بودن به نسل جوان کشور می تواند موفقیتی برای کشور و انقلاب پس از رخدادهای سالهای اخیر باشد به شرط آنکه دولتمردان ما باردیگر دچار اشتباه نشوند، افزود: تاریخ اسلام ثابت کرده است هرجا عرصه تنگ می شود و فشار بر مؤمنان افزایش می یابد اگر مقاومت کنیم پس از آن گشایشی بزرگ خواهد بود.

سردار حسن زاده تأکید کرد: بازار دلار و سکه با هزینه های گزاف و دسیسه دشمن و ضعف مدیریت داخلی دچار التهاب و ازتعادل خارج شد تا جلوه ای دیگر از دشمنی نظام سلطه را شاهد باشیم؛ در حوزه دفاعی نیز اگر امروز اقتدار داریم فقط مدیون خون شهدا و رشادت جانبازان و ایثارگران و مقاومت شما مردم بصیر هستیم.

وی با بیان اینکه شعار دور کردن سایه جنگ از کشور با مذاکره از دهان هرکس که خارج شود دروغ محض است، خاطر نشان کرد: اگر در جنگ بجای ایستادگی و مقاومت مذاکره می کردیم امروز دشمن در شهرهای ما بود، همه درک کردند که سوریه و عراق با مذاکره حفظ نشد بلکه با مقاومت و رشادت جبهه مقاومت آزاد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار