نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

غدیر تنها واقعه تاریخی نیست؛ راهبرد مسیر آینده اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جمع شیعیان شهر ایغدیر جمهوری ترکیه، گفت: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط نبوّت است که زنده نگه داشتن آن زنده نگه داشتن اسلام است.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۲۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه این عید بزرگ روز اکمال دین و اتمام نعمت است، افزود: این عید بزرگ نه تاریخ و نه جغرافیا است بلکه ولایت است و پیشوند آن رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است.

وی ادامه داد: غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی جوشان و خروشان خواهد بود و این عید مظلومان و مستضعفان الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها است.

حجت الاسلام آل هاشم این عید را، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در حکومت دانست و بیان کرد: برپایی حکومت عدل الهی را هدف اصلی غدیر و ولایت مداری درس جاودانه این عید بزرگ است.

امام جمعه تبریز با بیان اهمیت این عید گفت: عید غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد.

حجت الاسلام آل هاشم تعیین جانشین پیامبر و اعلان رسمی در روز تاریخی غدیر را مهمترین ماموریت حضرت محمد (ص) در زمان رسالتش برشمرد و گفت: شیعیان جای جای کره خاکی با اعتقاد به آرمان های نورانی خود غدیر را عامل وحدت بین مسلمانان میدانند که در آثار تالیفی بزرگان دین این موضوع به وضوح بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اخوت و برادری آموزه بزرگ دین اسلام به پیروان راستین حضرت محمد(ص) است و نباید نحوه طرح مسئله غدیر موجب جدایی دل های آگاه مسلمان از همدیگر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار