جشنواره موسیقی لیلاخ با حضور فولکلور خوانان موسیقی کردی منطقه لیلاخ و استانهای غرب کشور در شهرستان دهگلان برگزار شد شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۲۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در آئیین برگزاری جشنوار موسیقی لیلاخ جمال ارشدی فرماندار شهرستان دهگلان یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در هر منطقه را جشنواره اقوام دانست و گقت: جشنواره‌ها بیانگر هویت هر منطقه می‌باشند.

وی افزود: هویت محلی هر قوم و ملت آداب، رسوم و اعتقادات آنان در راستای تقویت و همبستگی ملی است و شناخت این هویت برای همه لازم است به آن توجه شود.

ارشدی در ادامه با اشاره به اهداف و برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی لیلاخ اظهار داشت: این جشنواره در چند بخش موسیقی با حضور ۱۸ گروه در روز‌های ۳ و ۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره نمایشگاهی در ۳ غرفه صنایع دستی شهرستان دهگلان و شهرستان‌های همجوار برپا شده که بتوانند محصولات خاص منطقه را به مردم عرضه نمایند.

ارشدی اظهار داشت: بخش دیگر که تلاش شده در سنوات آتی تقویت شود، پژوهش است که بتوانیم بخشی ازهویت حوزه‌های مختلف موسیقی ارائه دهیم.

فرماندار دهگلان با اشاره به بحث تنوع و کیفیت موسیقی گفت: در جشنواره امسال بحث نشاط اجتماعی مد نظر بوده و علاوه بر آن تلاش شده از موسیقی کودکان و نوجوانان نیز استفاده شود.

فلاحی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دهگلان:سال آینده جشنواره موسیقی لیلاخ به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

عیسی فلاحی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهگلان این جشنواره همانند سه دوره گذشته با حضور گروه‌های هنری موسیقی استان‌های همجوار غرب کشور که ترکیبی از موسیقی سنتی و فولکلور است برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزار این جشنواره را افزایش نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی کردی عنوان کرد.

فلاحی گفت: این جشنواره یادواره هنرمند موسیقی رمضان کلیایی می‌باشد که از شال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود وشاهد حضور هنرمندانی از مناطق کردنشین از کشور‌های همجوار خواهیم بود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات