دو نشست ادبی ویژه با حضور نویسنده کودکان و نوجوانان در شهرکرد و سورشجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۷۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ "طاهره ایبد"، نویسنده حوزه کودکان و نوجوانان در چهارمین روز از شهریور ماه 1397 مهمان اعضای مراکز کانون استان در مراکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد و سورشجان در برنامه دوپنجره بود.

بر اساس این خبر در این دو جلسه 150 نفر از 14 مرکز کانون در استان کتاب «خانواده آقای چرخشی» را با حضور نویسنده این کتاب نقد کردند.

طاهره ایبد، نویسنده کتاب آقای چرخشی در این جلسه از کلمات به عنوان ابزار اصلی در داستان یاد کرد و افزود: یکی از کارهای ادبیات واژه سازی است و واژه های جدید در خدمت داستان است.

وی با اشاره به محتوای زیست محیطی کتاب «خانواده آقای چرخشی» گفت: توجه به مسائل زیست محیطی توجه به روح زندگی است و هدف اصلی این داستان توجه به محیط زیست و اجتماع است.

وی در خصوص فنون نوشتن  آثار ادبی بیان کرد: برای کسانی که می خواهند در رشته داستان نویسی فعالیت داشته باشند ریاضی کاربرد خوبی دارد و چار چوب داستان ناخود آگاه با فرمول های ریاضی رابطه دارد و پرهیز از تقلید و تکرار را امری مهم برای پیشرفت و رسیدن به ایده های نو دانست.

در این نشستها اعضای کانون علاوه بر نقد کتاب خانواده آقای چرخشی آثار ادبی خود را در حضور طاهره ایبد خواندند و نقد وی را در خصوص آثارشان شنیدند.

اجرای برنامه‌های شاهنامه خوانی، موسیقی زنده، پرسش و پاسخ در زمینه‌ی عناصر داستان نویسی و ... از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اعضای کانون در این دو نشست بود.

ارسال نظرات