ترامپ در کمپین‌ تبلیغاتی از قرارداد موسوم به نفتا با مکزیک به شدت انتقاد کرد و در دوران ریاست جمهوری نیز آن را معلق گذاشت اکنون با عقب نشینی از موضع خود مذاکرات را برای برقراری این قرارداد از سر می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۹۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ وزیر اقتصاد مکزیک اعلام کرد مذاکرات تجاری آمریکا و مکزیک به مرحله‌ای رسیده که آنها اختلافات دوجانبه را کنار بگذارند و گفت‌وگو‌ها را امروز (دوشنبه) از سر می‌گیرند. 

گواجاردو به خبرنگاران اعلام کرد دو طرف در حالیکه برای رسیدن به توافق فاصله داشتند اما لازم است که کار زیادی در این‌باره انجام شود و این گفت‌وگوها دوباره از امروز دوشنبه ۹ صبح به وقت واشنگتن آغاز خواهد شد.

گواجاردو اعلام کرد: ما پیشرفت خوبی در این‌باره داشتیم. 

مذاکرات مکزیک و آمریکا روی موارد جدیدی نظیر صنعت اتومبیل که پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را دردسرساز خوانده بود انجام می‌شود.

ترامپ گفته بود که قرارداد نفتا باعث شده به جای کارگران آمریکایی کارگران مکزیکی مشغول به کار شوند. ترامپ آن را فاجعه‌ای برای کارگران آمریکایی عنوان کرده بود.

به گزارش فارس، ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی از تجارت آزاد با دیگر کشورها و از جمله قرارداد موسوم به نفتا که قرارداد تجارت با مکزیک است را به شدت انتقاد کرده و پس از دوران ریاست جمهوری هم اعلام کرد که باید دیوار بزرگی بین آمریکا و هزینه مکزیکی‌ها کشیده شود.

البته آمریکا جنگ تجاری را هم با دیگر کشورها آغاز کرده است. اکنون ترامپ با عقب‌نشینی از موضع قبلی گفت‌وگو با مکزیک و انجام دوباره تجارت آزاد را از سر می‌گیرد.

ارسال نظرات