خبرهای داغ:

طرح پایش سلامت برای ‌۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان‌ قم انجام شد‌

مدیرکل بنیاد شهید و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: طرح پایش سلامت برای بیش از ۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان، پوشش بیمه‌ای و قرارداد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۲۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
طرح پایش سلامت برای ‌۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان‌ قم انجام شد‌
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم برگزار شد، شهدا را اسوه و الگویی برای آحاد جامعه اسلامی برشمرد و اظهار داشت: ملت آزاده و سرفراز ایران اسلامی در راستای حفظ استقلال و آزادی خود خون‌های بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همه ما مدیون این شهدای بزرگوار هستیم.

وی با تأکید برحفظ دستاورد‌های شهدا از سوی جوانان مؤمن و انقلابی در این عرصه مهم گفت: امروز استکبار جهانی به دلیل شکست و ناامیدی در عرصه جنگ تحمیلی به عرصه‌های دیگر روی آورده و علیه نظام اسلامی دسیسه افکنی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان قم جبهه کنونی جنگ را عرصه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که دشمن در این عرصه نیز شکست خواهد خورد و ملت عزیز ایران این برهه را نیز به سلامت پشت سر خواهند گذاشت.

هاشمی بیان کرد: استان قم در دوران انقلاب اسلامی و طول هشت سال جنگ تحمیلی استان قم ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۵۹۸ آزاده تقدیم کرده است، همچنین در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) از استان قم ۴۲۵ نفر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ گلزار شهدای استان قم نماد ایثار و مقاومت هستند، افزود: برای پاسداشت یاد و نام شهدا و انتقال پیام آن‌ها به نسل‌های امروز اقدام به نصب وصایای شهدا به همراه تصاویرشان در قالب ۴۹۳ بنر در سطح شهر کرده‌ایم، همچنین در ۱۰۲ بنر نیز این وصایا به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا را از دیگر رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: به‌منظور حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا تاکنون با ۳۴۵۸ خانواده شهید و ایثارگر دیدار داشته‌ایم که از این تعداد ۵۰۳ دیدار با حضور مدیرکل بنیاد استان بوده است.

هاشمی گفت: تعداد ملاقات صورت گرفته با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ۵ ماهه نخست سال ۲۸۷ مورد بوده که در مناطق یک و دو بنیاد و اداره کل انجام‌شده است.

وی اشتغال ۳۰۰ نفری جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری را مورداشاره قرار داد و افزود: در حوزه مسکن نیز سهمیه هزار و ۲۴۸ نفری برای ارائه وام مسکن در سال گذشته ارائه شد که از این تعداد ۸۸۱ نفر جذب و امکان دریافت وام مسکن را داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تجلیل از ۱۷۳ اثر در حوزه نخبگان اظهار داشت: امروز مفتخر به خدمت‌رسانی به ۴۳۳ نخبه شاهد و ایثارگر هستیم و تعداد این آثار در سال جاری به ۵۰ اثر رسیده است.

هاشمی عنوان کرد: طرح پایش سلامت برای بیش از ۴ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان، پوشش بیمه‌ای و قرارداد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه ورزش‌های همگانی و قهرمانی گفت: سالیانه ۹۸۰ نفر از جانبازان در قالب هیئت‌های ورزشی مشغول فعالیت ورزشی در رشته‌های مختلف بوده و شاهد موفقیت‌های این ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی بوده‌ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار