خبرهای داغ:
یونس عالی پور: آیین نمادین هفتم شهریور از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در پارکینگ بزرگ دانشگاه باقرالعلوم (ع) منطقه پردیسان قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۳۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور درجلسه هماهنگی بازسازی واقعه غدیر در سالن امام جواد (ع) استانداری قم افزود: این آیین نمادین هفتم شهریور از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در پارکینگ بزرگ دانشگاه باقرالعلوم (ع) منطقه پردیسان قم ترتیب خواهد یافت.
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار قمی سال گذشته در این آئین نمادین بازسازی واقعه غدیر حضور داشتند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان امکان برگزاری آیین نمادین جشن‌های نمادین در سه روز و یا در چند نقطه از شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های استان برای برگزاری آیین نمادین بازسازی واقعه غدیر برای سه روز متوالی مورد ارزیابی قرار گیرد و درصورت امکان اجرا خواهد شد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری، مشکلات امروز جهان اسلام را غفلت از غدیر دانست و ادامه داد: در شرایطی امروز شاهد هجمه سنگین و شبهه افکنی در فضای مجازی علیه اهل بیت (ع) و مقدسات ما هستند باید همه تلاش کنند که آیین نمادین بازسازی واقعه غدیر در قم و جشن‌های این روز به صورت باشکوه برگزار شود.

**جانشین فرماندهی ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قم نیز در این جلسه با بیان اینکه جشن بازسازی واقعه غدیر ۱۰ سالی است که با مدیریت معاونت فرهنگی سپاه پاسداران در سازمان بسیج در سراسر کشور اجرامی شود گفت: عاشورا و محرم و همچنین نیمه شعبان و جشن‌های مهدویت به صورت پرشور توسط مردم برگزار می‌شد، ولی به دلیل کمرنگ بودن جشن‌های غدیر، سپاه برگزاری این جشن‌ها را به صورت متمرکز به عهده گرفت.
سرهنگ حسین نیکوکلام با بیان اینکه هم اکنون جشن‌های بازسازی واقعه غدیر در دورترین روستا‌ها و شهر‌های کشور نیز برگزار می‌شود ادامه داد: در آیین بازسازی غدیر امسال ۴۰۰ هنرور در این تئاتر نمایشی میدانی حضور خواهند داشت.
فعالیت بازسازی واقعه عظیم غدیر از سال ۱۳۸۹ به ابتکار استان قم در کشور آغاز شد و این آیین امسال در بیش از ۱۵۰ شهر کشور انجام می‌شود.
ارسال نظرات