خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

افتتاح ۶۱ پروژه بخش کشاورزی در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۶۱ پروژه بخش کشاورزی استان در هفته دولت با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌ها ۶۹۰ اشتغال جدید ایجاد شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۵۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
افتتاح ۶۱ پروژه بخش کشاورزی در استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمد رضا طلایی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در استان قم اظهار کرد: چالش آب یکی از مشکلات اصلی این بخش است، اما با همکاری کشاورزان و تخصیص اعتبارات دولتی مشکلات کمبود بخش کشاورزی استان قم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث مدیریت آب در بخش کشاورزی استان قم اختصاص پیدا کرد و اکنون چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند که این سیستم موجب افزایش بهره وری بخش کشاورزی و کاهش مصرف آب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: طرح آبیاری تجمیعی اراضی هزار و ۵۰ هکتاری دشت طغرود در هفته دولت به بهره برداری رسید که افتتاح چنین طرح‌هایی می‌تواند آینده بخش کشاورزی استان قم تضمین کند.

طلایی با اشاره به رتبه استان قم در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اظهار کرد: کشاورزان استان برای استفاده از این سیستم در اراضی کشاورزی همکاری کردند و به دنبال تجهیز همه اراضی کشاورزی استان قم به سیستم آبیاری تحت فشار هستیم، دولت ۸۵ درصد هزینه تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم را می‌دهد و رتبه استان قم در این خصوص در کشور سوم است.

وی ادامه داد: به دنبال توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی در استان قم هستیم تا شاهد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: ۶۱ پروژه بخش کشاورزی استان در هفته دولت با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌ها ۶۹۰ اشتغال جدید ایجاد شد، این پروژه‌ها شامل مواردی همچون انتقال آب، تسطیح اراضی، پوشش انهار و صنایع تبدیلی و تکمیلی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار