خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: اجازه افزایش قیمت خودسرانه به هیچ عرضه کننده کالایی در استان را به هیچ وجه نمی‌دهیم، اگر کسی درخواستی در این زمینه داشته باشد، درخواست او در یک فرآیند کارشناسی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۵۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
اجازه افزایش خودسرانه قیمت را در قم نمی‌دهیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهرداد غضنفری با اشاره به فعالیت کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: قیمت کالا‌ها در استان به صورت روزانه رصد و گزارش قیمت‌ها در جلسات این کارگروه در هر هفته ارائه می‌شود، در این جلسات افزایش‌های نامتعارف قیمت کالا‌ها در قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث گران فروشی با بحث گرانی متفاوت است، اگرچه گران فروشی زاییده گرانی است؛ از جمله اقدامات کوتاه مدتی که می‌توانیم داشته باشیم، برخورد با مصادیق گران فروشی است که فرآیند آن طی می‌شود و مصادیق این مساله به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: ضمن برخورد با مصادیق گران فروشی تصمیم گرفتیم دستگاه‌هایی که در استان می‌توانند عرضه مستقیم کالا داشته باشند، این کار را انجام بدهند تا شاهد تعدیل قیمت کالا‌ها در بازار قم باشیم و متناسب با نیاز استان این اقدام صورت بگیرد.

غضنفری با اشاره به مبارزه با گران فروشی در استان قم اظهار کرد: اجازه افزایش قیمت خودسرانه به هیچ عرضه کننده کالایی در استان را به هیچ وجه نمی‌دهیم، اگر کسی درخواستی در این زمینه داشته باشد، درخواست او در یک فرآیند کارشناسی بررسی می‌شود و در حد اختیارات استان به او اجازه افزایش قیمت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر پایش و رصد و نظارت گشت‌های مشترک بر بازار استان تاکید کردیم تا بازار را در کنترل داشته باشیم که اجحافی به مردم صورت نگیرد، همچنین باید انبار‌های استان باید به صورت مرتب کنترل شود تا شاهد احتکار و عدم عرضه کالا نباشیم و انبارداران باید موجودی انبار خود را به دستگاه‌های زیربط اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای مقابله با احتکار در استان با ما همکاری می‌کند، بازرسی‌ها برای مقابله با گران فروشی و احتکار در استان قم صورت گرفته و پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شده، پایش و نظارت در این خصوص مستمر و به صورت روزانه است.
ارسال نظرات