دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع لندنی، در تبریز، تشیع انگلیسی را خطرناک ترین جریان تاریخ تشیع خواند و گفت: استراتژی این جریان بر جنگ روانی مبتنی بر مذهب استوار است و جزو محورهای مهم جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی به شمار می رود.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۲۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله اراکی ، توسعه جریان شیعه افراطی ضد سنی را از خصوصیات بارز شیعه لندنی بیان و اضافه کرد: هرچند ما نیز با اهل سنت اختلافاتی داریم اما این اختلاف عقیده هرگز به معنی دشمنی نیست، زیرا دشمن بودن به معنی کشت و کشتار و تکفیر بوده و در فقه شیعه حرام محسوب می شود و این در حالی است که شیعه لندنی جنگ با اهل سنت را مهمتر از مقابله با صهونیست ها می داند.
وی با اشاره به اینکه اساس جنگ نرم بر ایجاد اختلاف استوار است، یادآور شد: کتمان حقایق، وحشت آفرینی، تبدیل و تحریف جزو ارکان این نوع جنگ علیه شیعه است که به شدت از سوی دشمنان اسلام ناب محمدی تعقیب می شود.

آیت الله اراکی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی نظام استکبار برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مذاهب مختلف اسلامی، حمله به عوامل وحدت و انسجام بین مسلمین است که مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب شیعه اصیل از جمله این برنامه ها است.
وی با بیان اینکه پس از جنگ سخت نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی، رژیم عربستان با محوریت وهابیت شروع به ساخت و تجهیز مساجد مختلف در جهان و به ویژه اروپا کرد، افزود: یکی از اهداف اصلی از این اقدام بکارگیری امامان جماعت افراطی ضد شیعه است تا حقایق برای مسلمانان کتمان بماند.
آیت الله اراکی ادامه داد: بر همین مبنا هم اکنون بسیاری از کتب شیعی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دانشگاه ها و مساجد کشورهای مختلف جهان ممنوع و شیعه برای تبلیغ اندیشه های والای ولایی با مشکل مواجه هستند.
وی با اشاره به حضور 10 ساله خود در انگلیس و تجارب عینی از دسیسه ها و توطئه های غرب برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مذاهب اسلامی، گفت: در حالیکه آنها ادعای دموکراسی و آزادی بیان و اندیشه دارند، از درج متن پیام مقام معظم رهبری در موسم حج پرهیز کرده و هرگز حاضر نشدند آن را در روزنامه گاردین چاپ کنند که به ناچار علیرغم تلاش های بسیار حاضر شدند این متن را به عنوان آگهی منتشر کنند.
آیت الله اراکی اضافه کرد: البته پس از چاپ متن مقام معظم رهبری به عنوان آگهی، سردبیر مربوطه به شدت مورد حمله قرار گرفت و محاکمه شد.
وی با بیان اینکه سرویس های جاسوسی جریان های حاشیه ای جوامع اسلامی را با هدف ایجاد افتراق و تفرقه شناسایی، معرفی و حمایت های مالی و سیاسی و اطلاعاتی گسترده می کنند، گفت: در این زمینه ماموران اطلاعاتی موساد و انگلیس در جمع برخی از تشکل ها و گروه های نفرقه افکن شیعی حاضر شده و جریان تشیع لندنی را به سمت عملکرد تشکیلاتی هدایت می کنند.

ارسال نظرات