با آغاز نام نویسی دانش آموزان کلاسغربالگری دانش‌آموزان بدوِ ورود به دبستان در جاورده اولی،آموزشگاه اطلاعیه ها و فرم های سلامت را در اختیار خانواده ها قرار می دهند و پس از نوبت گیری خانواده ها باید در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۶۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
مسئول پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به تحصیل سیار کهگیلویه گفت: تست بینایی سنجی، شنوایی سنجی، هوش، قد و وزن، دهان و دندان و آمادگی تحصیلی به منظور غربالگری از ۷۲ دانش آموز کلاس اولی در جاورده انجام شد.
محمد صادق صادقی افزود: امروز از ۷۲ نفر دانش آموزان کلاس اولی جاورده در تست غربالگری شرکت کردند که یک دانش آموز به چشم پزشک و چهار نفر به کارشناس تغذیه کهگیلویه ارجاع داده شدند.
وی گفت: هزینه امسال سنجش سلامت دانش آموزان بد ورود به دبستان ۲۵۰ هزار ریال تعیین شده است.
صادقی افزود: تشخیص اولیه یا غربالگری دانش‌آموزان در بدو ورود به دبستان به وسیله طرح سنجش که مجری آن آموزش و پرورش است، انجام شد.
وی گفت: هدف این طرح تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی آموزش وکنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدورشناسنامه سلامت برای تمامی کودکان است.
ارسال نظرات