خبرهای داغ:
در نشست مسئولین دانشگاه علوم پزشکی با اصحاب رسانه مطرح شد؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سونامی سرطان در کشور وجود ندارد و البته رشد سرطان به علت رعایت نکردن الگوی رژیم غذایی سالم در دنیا زیاد شده و این تنها مختص کشور ما نیست چرا که آمار رشد سرطان در دنیا ۱۳۰ درصد بیشتر از کشور ماست.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۷۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از دانشجو سلام؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشستی که به مناسبت هفته دولت با حضور معاونین دانشگاه و اصحاب رسانه استان برگزار شد در خصوص برنامه طرح تحول سلامت اظهار کرد: طرح تحول سلامت به اهداف کلی اش رسید هر چند در ادامه راه با مشکلاتی برای تامین هزینه های خود دچار شده است و ممکن است در بسته های آن تغییر و تحول ایجاد شود.

عبدالرضا فاضل گفت: برای طرح تحول چند هدف از جمله کاهش پرداختی از جیب مردم تا کمتر از 30 درصد در نظر گرفته شده بوده که این رقم حتی به 10 درصد نیز کاهش یافته است.

وی در خصوص پایان کار کلینک ویلا با تعرفه پایین گفت: پانزده فوق تخصص که از دانشگاه خارج شدند با این طرح به دانشگاه برگشتند ولی به علت عمل نکردن تعهدات بیمه ارائه خدمات با تعرفه پایین امکان نداشت.

وی ادامه داد:البته این متخصصان دو روز در هفته در بیمارستان دزیانی بیماران را ویزیت خواهند کرد و به نوعی این خدمات در آن بیمارستان انجام می شود.

فاضل در خصوص  پروژه اورژانس بیمارستان پنجم آذر گرگان  گفت: این اورژانس دارای ۱۶۰ تخت اورژانس، آی سی یو، اتاق عمل و ۳۶ تخت شیمی درمانی است و تا کنون مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که طبق برآوردهای انجام شده برای اتمام آن نیاز به ۷۵ میلیارد تومان اعتبار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: سونامی سرطان در کشور وجود ندارد و البته رشد سرطان به علت رعایت نکردن الگوی رژیم غذایی سالم در دنیا زیاد شده و این تنها مختص کشور ما نیست چرا که  آمار رشد سرطان در دنیا ۱۳۰ درصد بیشتر از کشور ماست.

عارف نیا معاون بهداشتی دانشگاه  نیز مشکل اساسی طرح تحول را نیاز القایی آن دانست و افزود: بعد از این طرح مردم برای بیماریهای معمولی و ساده نیز به جای مراجعه به پزشک عمومی به پزشکان متخصص مراجعه می کردند که این روند اشتباهی بوده است.

در ادامه معاونت توسعه و منابع دانشگاه نیز گفت: باید قدر نعمت جمهوری اسلامی را بدانیم چرا که در این مدت خدمات زیادی انجام شد و اینکه ریشه کنی بیماریهایی مانند فلج اطفال و سرخک و بیماریهای دیگر را داشتیم دستاورد کمی نبوده است.

نعیمی بیان کرد: در نقدها باید رعایت انصاف را داشته باشیم و باید در حوزه سلامت اطلاعات دقیق را به مردم دهیم تا راه برای شیادان بسته شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هم در خصوص کمبود دارویی در استان اظهار کزد: در استان کمبود دارویی نداریم و اتفاق خاصی در ثبت سفارشها رخ نداده و اگر کمبودهایی در این حوزه باشد عادی و طبق روال گذشته است.

صلبی افزود: متاسفانه با توجه به جو روانی در جامعه اضطرابهایی در مردم به خاطر کمبود داروها بوجود آمد که این صرفا مسئله ای روانی بوده که نباید به آن دامن زد.

وی از مردم خواست اگر با کمبود دارویی مواجه شدند با شماره تلفن ۳۱۹۳۲۵۳۲تماس حاصل کنند و همچنین شکایات خود را هم با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند و این سامانه پاسخگوی هر گونه شکایت مردمی در حوزه پزشکی و کادر درمانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها