اعتبارات حوزه گردشگری منطقه شیرز مصوب شد

استاندار لرستان گفت: در حوزه گردشگری اعتبارات ویژه‌ای داریم که این اعتباران در شهرستان کوهدشت بیشتر برای منطقه شیرز مصوب شده است.  
کد خبر: ۹۰۵۱۰۴۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: ابتکار دولت در راستای اینکه وزرا در هفته دولت حضور در مراکز استان‌ها در شهرستان‌های محروم حضور یابند، بسیار خوب است.

 

وی عنوان کرد: در هفته دولت امسال یک‌هزار و 309 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری معادل 705 میلیارد تومان در استان لرستان کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری شده که از این تعداد 163 پروژه با اعتبار 248 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده و یک‌هزار و 146 پروژه با اعتبار 460 میلیارد تومان افتتاح شده است.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، بیان کرد: از میان پروژه‌های استان لرستان 72 پروژه اقتصادی از منابع بانکی و یا بخش خصوصی با اعتبار 257 میلیارد تومان و یک‌هزار و 203 پروژه عمرانی با اعتبار 488 میلیارد تومان از منابع اعتبارات دولتی تأمین‌ شده است.

 

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کوهدشت از شهرستان‌های نمونه‌ای به شمار می‌رود که دارای نیروهای توانمند و مدیر است، کمااینکه در دوران دفاع مقدس مردم این شهر جان‌فشانی‌های بزرگی از خود به نمایش گذاشتند.

 

وی با اشاره به کمبود آب و در عین حال مرغوب بودن خاک کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: توسعه‌نیافتگی کوهدشت به خاطر عدم انجام تعدادی کارها و برخی مشکلات درون‌زا است، زیرا در این شهرستان نبض سیاست از نبض اقتصاد و فرهنگ بیشتر می‌زند.

 

استاندار لرستان با تأکید ضرورت حمایت ویژه از بخش خصوصی عنوان داشت: در حوزه گردشگری اعتبارات ویژه‌ای داریم که این اعتباران در شهرستان کوهدشت بیشتر برای منطقه شیرز مصوب شده است که امیدواریم مشکلات بحث وجود پرورش ماهی در این دهانه این دره حل شود.

 

وی با تاکید بر اینکه احداث سد معشوره نیاز تاریخی کوهدشت است، افزود: در این راستا پیگیری‌های زیادی انجام شده است به‌طوری‌که می‌توان گفت این سد مرده‌ای بود که با تلاش نماینده این شهرستان زنده شد.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: سد معشوره با تخصیص آب 100 میلیون مترمکعب در مرحله ترسیم نقشه‌های جدید است و امیدواریم تا 15 شهریور ماه آماده و عملیات اجرایی آن  آغاز شود کنیم، چرا که با احداث آن مشکلات عمده آب در حوزه کشاورزی و شرب رفع خواهد شد.

 

خادمی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه چهار خطه شدن کوهدشت به خرم‌آباد در اولویت قرار دارد، بیان کرد: منابع پیوستی بسیار ناچیز است، اما تلاش می‌کنیم از سایر امکانات استان در راستای پیش برد سریع پروژه‌ها بهره ببریم.

 

وی در پایان ضمن تأکید بر پیگیری رفع کمبودها گفت: در مورد آب حاشیه سیمره در صورتی‌که امور آب وزارت نیرو تخصیص دهد، پس از مطالعات لازم احداث چند ایستگاه پمپاژ را در دستور کار خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار